کد مطلب: ۱۷۱۴۷۹

ادامه نوسانات قیمت سکه تا بهمن ماه

ادامه نوسانات قیمت سکه تا بهمن ماه

یک کارشناس بازار ارز و سکه گفت: نوسانات و هیجاناتی که در بازار سکه وجود دارد، باعث جذب سرمایه به این حوزه می‌شود.

علی حیدری کارشناس طلا و سکه با اشاره به متغیرهای دخیل در افزایش قیمت سکه طی روزهای اخیر، گفت: افزایش نرخ طلا در ایران به دو عامل بستگی دارد، نخست انس طلا که یک متغیر جهانی است و دیگری نوسانات نرخ ارز که بیشتر به عنوان متغیر داخلی تاثیرگذار در بازار سکه شناخته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حیدری با اشاره به اینکه افزایش قیمت سکه حاصل انس طلا نیست، اضافه کرد: انس در سطح جهان قیمتی ثابت و روندی آرام دارد و لذا تحولات قیمت سکه از انس تاثیر نپذیرفته است. این کارشناس حوزه طلا و سکه گفت: به نظر می‌رسد که نوسانات نرخ ارز، روی بازار سکه تاثیر گذاشته است. دلار در ایران به خاطر تهدیدات و بدقولی‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای چون عربستان دچار نوسان شده است و این امر بر بازار سکه هم تاثیر می‌گذارد.

حیدری در مورد تاثیر شرایط ناامن خاورمیانه بر روی بازار ارز و سکه گفت: بالاخره شرایط خاورمیانه ناامن است و تغییرات سیاسی تاثیر خود را بر روی اقتصاد بر جای می‌گذارد.

این کارشناس حوزه سکه و طلا با اشاره به ریشه‌های دولتی افزایش نرخ سکه گفت: عملکرد نظام مالی دولت انتقاداتی در پی داشت و این در افزایش قیمت سکه بی‌تاثیر نیست.

وی در خصوص تشریح تاثیر نظام مالی دولتی بر بازار سکه اضاقه کرد: متاسفانه سیاست‌های اقتصادی دولت، انتظارات مردم را برآورده نکرد و این مسائل روی افزایش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار بود.

وی در ادامه افزود: انتظاراتی که صنف سکه و طلا از نظام مالی دولت داشتند، برآورده نشد و برآورده نشدن انتظارات تاثیر خود را روی نوساناتی بازار ارز به جای می‌گذارد.

حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر دوره زمانی نوسانات قیمت سکه، بیان کرد: با توجه به جمیع دلایل تا بهمن ماه، روند افزایش قیمت طلا و سکه در ایران به همین‌گونه کنونی ادامه خواهد داشت و بعد از آن، نوسانات معمولی‌تر و خنثی‌ خواهد شد.

این کارشناس حوزه ارز با اشاره به تاثیر نقدینگی بر بازار سکه گفت: از بهمن ماه تا آخر سال به خاطر تزریق نقدینگی از جانب موسسات دولتی و غیردولتی به نیروی انسانی، از شیب نوسانات سکه کاسته خواهد شد.

حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر کاهش نرخ بهره بر نوسانات قیمت سکه افزود: چنین چیزی غیرممکن نیست،ولی سرمایه به سوی سود و منافع در جریان است.

وی گفت: نوسانات و هیجاناتی که در بازار سکه وجود دارد، باعث جذب سرمایه به این حوزه می‌شود.

این کارشناس حوزه سکه افزود: نرخ سود بانکی روی کاغذ پایین آمده و به همین دلیل تا این لحظه، کاهش نرخ بهره تاثیر آنچنانی بر قیمت سکه نداشت.

علی حیدری درمورد جذابیت‌های بازار سکه برای سرمایه‌گذاری هم عنوان کرد: در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری روی سکه سودآور خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.