کد مطلب: ۷۹۶۷۲۴

ادعای عجیب نتانیاهو علیه ایران

ادعای عجیب نتانیاهو علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه اشاره به جنایات اخیر این رژیم در فلسطین و مسجدالاقصی ادعا کرد که «اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است و اکنون در معرض حملات تروریستی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنیامین نتانیاهو دوشنبه شب در سخنانی اظهار کرد که «به دنبال جنگی گسترده نیستیم و به هر شیوه‌ای در تلاش برای ممانعت از وقوع آن هستیم، اما در صورت وقوع چنین جنگی، همه قدرت خود را بکار خواهیم گرفت».

وی درباره ابقای «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سمتش که این روزها به یکی از موضوعات مورد اختلافات نتانیاهو و یائیر لاپید (رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی) تبدیل شده است، گفت: «گالانت به رغم اختلافات در سمت خود باقی خواهد ماند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به موضوع «اصلاحات قضایی» به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد اختلاف میان راست‌گراها و چپ‌گراها اشاره کرد و افزود: «به اختیارات واضحی برای انجام اصلاحات قضایی دست یافتیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «باید در مورد اصلاحات قضایی و موضوع امتناع از خدمت به اجماع برسیم».

نتانیاهو در ادامه حماس را به تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در جنوب لبنان متهم کرد و تصریح کرد: «اجازه ایجاد زیرساخت‌های حماس در جنوب لبنان را نخواهیم داد».

وی در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران، این کشور را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: «ما نباید به ایران اجازه دستیابی به این نوع از سلاح را بدهیم».

وی همچنین مدعی شد که «ما در سوریه علیه اهداف ایرانی اقدام کردیم و در صورت ادامه شلیک موشک، حکومت بشار اسد بهای سنگینی خواهد پرداخت».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش در اوج تنش‌ها در فلسطین اشغالی و درگیری‌های مسجدالاقصی، در راستای انحراف افکار عمومی جهان از اوضاع متشنج فلسطین اشغالی و وضعیت نابسامان کابینه‌اش، بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و خطاب به جامعه جهانی گفت که «باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری شود».

نتانیاهو بدون اشاره به خطر داشتن صدها کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت: «اگر از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری نکنیم، با واقعیت متفاوتی روبرو خواهیم شد و جهان گروگان کشوری خواهد شد که می‌خواهد ما را نابود کند».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. اخیرا «ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پس از سال‌ها مخفی‌کاری مقام های این رژیم درباره تسلیحات اتمی، به وجود سلاح‌های هسته‌ای در اختیار نتانیاهو اعتراف کرد.

از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این ادعاهای تکراری را در حالی مطرح می‌کند که فلسطین اشغالی از زمان روی کار آمدن او در رأس قدرت طی پنج ماه اخیر، مدام در حال تنش و بحران ناشی از تظاهرات و اعتراضات گسترده علیه کابینه اوست.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» که اپوزیسون از آن به عنوان «کودتای قضایی» یاد می‌کند، از محاکمه فرار کند و به دنبال این طرح، سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات هفتگی است.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به اصلاح قانون قضایی، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح از اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.