کد مطلب: ۲۶۳۹۵۳

مجلس تصویب کرد

ارجاع طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های ۱۳۹۶ به مجمع تشخیص مصلحت

ارجاع طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های ۱۳۹۶ به مجمع تشخیص مصلحت

با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه خود در طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی رسیدگی به طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت که با اصرار مجلس بر مصوبه قبلی خود تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،نادر قاضی‌پور در مخالفت با طرح مذکور گفت: در این پیشنهاد بودجه ۱۸ ماهه می‌شود، قبلا برای پروژه‌های عمرانی تا آخر تیرماه سال بعد مهلت جابجایی اسناد لحاظ می‌شد اما مجلس با این طرح دو ماه به این زمان اضافه می‌شود و در حقیقت بودجه ۱۸ ماهه می‌شود. با اضافه شدن شش ماه به یک سال زمان اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلات عدیده‌ای برای خزانه به وجود می‌آید چرا که زیرا خزانه کشور اصرار دارد اعتبارات بودجه سالانه در همان سال هزینه شود.

محمدحسین فرهنگی نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: این مسئله در قانون بودجه سال ۹۶ هم بود ولی شورای نگهبان با آن مخالفت کرد که جای تامل است و شاید به همین دلیل است که کمیسیون تخصصی بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد و طرح را به صحن علنی فرستاد.

پس از اظهار نظر نمایندگان مسعود پزشکیان طرح مذکور را به رای مجلس گذاشت که از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه ۱۷۸ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با طرح مذکور موافقت کردند.

نایب رئیس مجلس هم پس از تصویب طرح گفت: با رای مجلس تصمیم‌گیری نهایی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام خواهد شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.