کد مطلب: ۴۹۴۷۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریزش سنگین قیمت طلا / ارزانی طلا به بازار داخل سرایت می‌کند؟

ریزش سنگین قیمت طلا / ارزانی طلا به بازار داخل سرایت می‌کند؟

قیمت جهانی طلا تا 1878 دلار در هر اونس کاهش یافته و سقوط به کانال 1700 دلاری طلا خیلی از سرمایه‌گذاران این بازار را نگران کرده است. خصوصا که سقوط سنگین در بازار جهانی طلا پیش از این نیز اتفاق افتاده بود. طلا در سه هفته اخیر بیش از ۹ درصد سقوط کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از این بازار جهانی طلا سقوط سنگینی را در کارنامه خود داشته و همین خاطره تلخ باعث نگرانی خیلی از سرمایه‌گذاران این بازار شده است.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشته است: اونس طلا در روز تعطیل بازار داخلی، مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داد. سکه‌بازان در همان معاملات پشت خطی به این اتفاق واکنش نشان دادند و فروش‌های سکه خود را بالا بردند؛ خصوصا که طلا مدت‌هاست چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از خود بروز نداده است. طلا در بازارهای جهانی در سه هفته گذشته و پس از انتشار اخبار آزمایش‌های موفقیت واکسن‌های کرونا روزگار خوشی سپری نمی‌کند. در ادامه روند نزولی طلا، روز گذشته این فلز ارزشمند حتی نتواست سنگر ۱۸۰۰ دلاری را نیز حفظ کند تا درنهایت به کانال ۱۷۰۰ دلاری نزول کند. با افزایش امیدواری‌ها به واکسن کرونا و بهبود چشم‌انداز اقتصادی میل به ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کرده و این موضوع سبب شده است تا طلا در سه هفته اخیر بیش از ۹ درصد سقوط کند.

روز گذشته درحالی‌که تا میانه روز طلا توانسته بود قیمت خود را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلاری حفظ کند، ناگهان قیمت فلز زرد با افت ۶/ ۱ درصدی به حوالی قیمت ۱۷۸۰ دلاری نزول کرد. فقدان عوامل حمایتی طلا و استحکام چشم‌انداز مثبت برای واکسن و همچنین تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران به ریسک‌پذیری سبب شده است تا طلا در سه هفته گذشته بیش از ۹ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

در بازار جهانی فلزات گرانبها افت قیمت طلا همچنان بی‌توجه به پایداری زیان‌های اقتصادی شیوع کرونا و تاثیرات دامنه‌دار آن بر کسب‌و‌کارهای مختلف ادامه دارد. مهم‌ترین و سنتی‌ترین سنجه ریسک در اقتصاد جهانی طی روزهای اخیر در حالی به سقوط دامنه‌دار خود ادامه داده که انتظار نمی‌رود دلگرمی به پیدایش واکسن کرونا به صورت گسترده حداقل تا نیمه دوم سال آتی میلادی نمودی عملی داشته باشد. دقیقا نیز به همین دلیل است که همزمان با افت قیمت طلا در دو ماه گذشته بسیاری برای بازگشت قیمت‌ها به سطوح قبلی ابراز امیدواری می‌کنند و بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذاری در هفته‌های اخیر چشم‌انداز خود از قیمت این فلز زرد رنگ را افزایشی نگه داشته‌اند. قیمت هر اونس طلا در ساعت 19دیروز 1785 دلار بود که نسبت به روز قبل از آن کاهش 25دلاری را نشان می‌دهد.

سرایت ارزانی به بازار داخلی؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار داخلی طلا به دو عامل قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی دلار بستگی قابل توجهی دارد. هرچند به واسطه سقوط قیمت جهانی طلا، قیمت داخلی طلا به شدت تحت فشار برای کاهش قیمت است اما به واسطه افزایش نااطمینانی سیاسی ناشی از اتفاق عصر روز جمعه شاید قیمت طلا داخلی به مانند چند روز قبل روند نزولی قوی نداشته باشد.

در هفته گذشته قیمت سکه تمام به کانال 10 میلیون تومان و قیمت طلا هم در آستانه ریزش به زیر یک میلیون تومان قرار گرفت.

در پایان هفته گذشته، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 498 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 899 هزار تومان در بازار طلا و سکه قیمت داشت که قیمت انواع سکه نسبت به روز قبل از آن کاهش یافته بود.

در بازار طلا هم هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 46 هزار و 100 تومان قیمت داشت.

در همین مورد ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: ممکن است با کاهش قیمت دلار هفته آینده قیمت طلا به کمتر از یک میلیون تومان برسد. همچنین با رفع محدودیت‌های کرونایی قیمت طلا بعد از تعطیلات مجدد نوسان اندکی دارد.

با این حال پس از ترور عصر روز جمعه و افزایش نااطمینانی‌های سیاسی تداوم روند نزولی هفته گذشته قیمت طلا حداقل در روزهای ابتدایی هفته جاری کمی بعید به نظر می‌رسد اما ر دوره میان‌مدت احتمالا طلا نتواند به قیمت‌های قبلی خود بازگردد و یک روند صعودی قوی را در پیش بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ?

    خدایا خودت کمک کن تا طلا بشه گرمی ۷۰۰تومانکن گوشواره ام رو خریدم ۷۰۰ توی یکماه شد ۱میلیون خورده ای

  • ?

    من گوشوارم خریدم ۷۰۰توی یکماه شد ۱میلیون و خرده ای خدایا کمک کن بیاد پایینخدایا ?

  • rezahaydare38@gmail.com

    خدا رو شکر اینجا همه چی عکسه تو ایران اینجا دوبرابر میشه مگر تا بحال چیزی ارزان وپایین اومده این مال جای که اقتصاد داشته باشه نه ما که راهزن رو کردیم ریس

  • ناشناس

    او با ما که کاری نکرد تر امپ هم تر زد حالا بای منتظر بگیرش جو و حمله کن جو باشیم شاید فرجی بشه

  • جوانی

    اگه قراره طلا بیاد پایین باید باقی چزها از جمله مسکن وخودرو ولوازم خانگی باید قیمتاشون بیاد پایین .اونی که طلا خریده تا با فروشش جهیزیه بخره،الان طلا پایین لوازم خانگی قیمتش بالاست.چرا باید ما ضررکنیم.طلا یه جور پشتوانه مالی هست نباید بیاد پایین.باید قیمتش به روز باشه.تمام

    • ناشناس

      بد جای سرمایه گزاری کرد

    • ناشناس

      آفرین

  • ناشناس

    وقتی اومد گرمی 200 هزار اونوقت بگین ریزش سنگین
    الان ریزش اندکی داشته

  • ناشناس

    ا ز اینکه قیمت طلا پایین امده خوشحالم ای کاش دلار هم پایین میامد تا روی اجناس مختلف مخصوصا مواد غذایی قیمتش پایین بیاید ایا میشود ملت یک نفسی بکشد

  • ناشناس

    به فکرخودتون باشیدوفرزندانتون همسرتون به این فک کنین ندارین ولی خوشبخت هستین وسلامت طلاخوشبختی نمیاره وقتی دلی خوش نباشه دست وگردن پرطلابه چه دردمیخوره

  • هادی

    دوستان اگه تو طلا ضرر کردن بیاین بورس سرمایه گذاری کنین تا ضررتون جبران بشه

  • ناشناس

    دوستان طلاشکم آدم راپرنمیکنه
    الان مردم نمیگن روغن راانبارکردن بازارخالیه
    نمیگن مرغ شده کیلویی40تومن و…
    بخدا این دولت به فکرمردم نیست