کد مطلب: ۳۳۲۵۲۴

قیمت طلا در یک ماه اخیر چقدر ارزان شد؟

قیمت طلا در یک ماه اخیر چقدر ارزان شد؟

طی یک ماه اخیر با افت 16.7 درصدی قیمت هرگرم طلای 18 عیار بیش از 67 هزار تومان از ارزش آن کاسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی یک ماه گذشته قیمت طلا با افت نسبی همراه بوده است.

بر اساس شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران هرگرم طلای 18 عیار در بازار طلای تهران طی یک ماه اخیر (تاریخ 16 آبان ماه تا 16 اذر ماه سال جاری) با بیش از 16 درصد کاهش قیمت همراه بوده است.

قیمت طلا در شش ماهه نخست سال جاری روند صعودی داشته، به طوری که قیمت هرگرم طلای 18 عیار در بازار طلای تهران بیش از سه برابر رشد داشته است.

قیمت هرگرم طلای 18 عیار در ابتدای سال جاری حدود 154 هزار تومان بود که با شروع روند افزایش قیمت، در سوم مهر ماه امسال به بالاترین سطح خود رسید و طلای 540 هزار تومانی را رقم زد.

عمر طلای 540 هزار تومانی کوتاه بود پس از آن بازار شاهد افت قیمت طلا به زیر 300 هزار تومان بود.

در ادامه روند نزولی بازار طلا در یک ماه اخیر قیمت هرگرم طلای 18 عیار 16.7 درصد کاهش داشته و از 406 هزار تومان در 16 آبان ماه امسال به 338 هزار تومان در 16 آذر ماه رسیده است.

در ششم آذر ماه امسال قیمت طلا در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفت و ارزش هر گرم آن به 332 هزار تومان رسید.

111

روند یک ماهه قیمت طلای 18 عیار.

در مجموع در یک ماه گذشته با افت 16.7 درصدی قیمت هرگرم طلای 18 عیار بیش از 67 هزار تومان از ارزش آن کاسته شد.

طبق اعلام شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران (سایت منتسب به اتحادیه طلا) امروز 16 آذر ماه سال 1397 قیمت هر گرم طلای 18 عیار 338 هزار و 450 تومان است.

به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۳۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و با اشاره به روند و علت نزولی قیمت طلا در هفته‌های گذشته، علت آن‌ را کاهش تقاضا و افزایش عرضه دانست و اظهار کرد: افرادی که در ماه‌های گذشته طلا یا سکه خریدند در حال حاضر آن‌ها را به بازار برمی‌گردانند اما خریداران منتظر ثبات و آرامش در بازار هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.