کد مطلب: ۲۹۴۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزان‌ترین خودروهای جهان را بشناسید

ارزان‌ترین خودروهای جهان را بشناسید

این تصور که خودروهای ارزان‎قیمت عمدتا بی‌کیفیت هستند، همواره درست نیست. در حال حاضر، اتومبیل‌هایی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار و برای نیازهای متفاوت مصرف‌کنندگان از سوی سازندگان خودرو تولید شده و در بازار وجود دارد.

اگرچه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مفید است، اما گاهی به دلیل مدیریت زمان و همچنین در دسترس نبودن، اتوبوس و مترو در مناطق روستایی، بهترین راه داشتن یک خودروی شخصی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید خودرو همچنین می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری برای مردم محسوب شود، اما با این حال برای برخی حتی خرید خودروی دست‌دوم هم دشوار است. سازندگان خودرو در تلاشند تا راه‌حل‌هایی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

این تصور که خودروهای ارزان‎قیمت عمدتا بی‌کیفیت هستند، همواره درست نیست. با صرف اندکی وقت و انرژی می‌توان اتومبیل‌های ارزان اما باکیفیت را پیدا و خریداری کرد. در حال حاضر خودروهای بسیاری با قیمت کمتر از 20 هزار دلار برای مصرف‌کنندگان تولید شده و در این مطلب به معرفی ارزان‌ترین خودروهای جهان پرداخته‌ایم:

10- ورسان سدان S پلاس / سازنده: نیسان / قیمت: 14130 دلار

ورسان سدان S پلاس خودرویی کم‌مصرف است و بر اساس رتبه‌بندی نشریه ادموندز، در تست‌های تصادفی که از سوی مرکز مدیریت امنیت ترافیک دولت فدرال انجام شده، این خودرو نمره چهار ستاره از پنج ستاره را به خود اختصاص داده است.

9- فورد فیستا S / سازنده: فورد / قیمت: 13660 دلار

فورد فیستا دارای چهار سیلندر خط مستقیم و حداکثر قدرت آن 112 اسب بخار در شش هزار 175 دور در دقیقه است.

این مدل قدرت بالایی دارد و برای رانندگی در هر نقطه‌ای مناسب است. همچنین هر چهار چرخ آن مجهز به ترمز دیسکی است و سیستم ترمز ضدقفل و فرمان الکتریکی از دیگر ویژگی‌های آن است.

8- شورلت اسپارک / سازنده: شورلت / قیمت: 13200 دلار

یک خودروی کوچک با قیمت عالی. شورلت اسپارک مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری است که 98 اسب بخار تولید می‌کند. اگرچه ابعاد آن بسیار کوچک است اما 10 ایربگ دارد و برای سفر بسیار مناسب و ایمن است. همچنین صندلی‌های عقب آن قابلیت تاشوندگی دارند و مجهز به صفحه نمایش هفت اینچی است.

7- داچیا لوگان / سازنده: رنو / قیمت: 9477 دلار

این خودرو که قیمت آن کمتر از 10 هزار دلار است برای خانواده بسیار مناسب است.

6- فیات پالیو / سازنده: فیات / قیمت: 9242 دلار

پالیو

این خودرو در سال‌های 1996 تا 2017 تولید شده و برای رانندگان و مسافران بسیار مناسب است. فیات پالیو مجهز به موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری است و 77 اسب بخار تولید می‌کند و یکی از محبوب‌ترین خودروها در کشورهای مختلف در جهان است.

5- هیوندای i10 / سازنده: هیوندای / قیمت: 9096 دلار

i10

هیوندای i10 اولین بار در هند ساخته شد. این خودرو همچنین مجهز به یک موتور 1.2 لیتری است و تمام ویژگی‌های یک اتومبیل ایمن را دارد. هیوندای i10 برای رانندگی در حومه شهر مناسب است و با اندازه کوچکی که دارد پیدا کردن جای پارک را ساده کرده است.

4- چری A1 / سازنده: چری / قیمت: 7340 دلار

این مدل که موتوری 1.3 لیتری دارد توسط خودروساز چینی در فاصله سال‌های 2007 تا 2015 تولید می‌شد. چندان جادار نیست و به نظر صندلی‌های چندان راحتی ندارد. در مورد رتبه‌بندی این خودرو از نظر ایمنی اطلاعاتی در دست نیست.

3- جیلی ام‌آر / سازنده: چری / قیمت: 5500 دلار

این خودرو موتوری 1.3 لیتری و 4 سیلندری دارد و 86 اسب بخار تولید می‌کند. در مورد این خودروی چینی هم اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

بر اساس گزارش‌ها در سال‌های 2003 تا 2009 حدود 169967 خودرو جیلی آم‌آر فروخته شد. خودروهای جیلی در لندن و ملبورن به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2- ماروتی 800 / سازنده: سوزوکی / قیمت: 4994 دلار

سوزوکی 800

این خودرو در سال‌های 1983 تا 2014 تولید می‌شد و در این دوره خودرویی محبوب در هند محسوب می‌شد. در حال حاضر بیش از دو میلیون و 950 هزار ماروتی 800 فروخته شده است. این اتومبیل همچنین در بازارهای منتخب اروپا مشتریان خاص خود را دارد. اتومبیلی مناسب برای داخل شهر است و به نوشته هندوستان‌تایمز، برای سال‌های متوالی پرفروش‌ترین خودرو در پاکستان بوده است.

1- تاتانانو / سازنده: تاتاموتورز / قیمت: 3056 دلار

این خودرو برای اولین بار در نهمین نمایشگاه خودروی پراگاتی میدان شهر دهلی‌نو در دهم ژانویه 2008 رونمایی شد. تاتانانو موتوری دو سیلندر و 400 سی‌سی دارد و علی‌رغم اندازه بسیار کوچکش راحتی مسافران و راننده را فراهم می‌آورد.

*منبع: hotcars

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.