کد مطلب: ۴۵۷۵۲۳

ارزش امروز صندوق دارا یکم / نخستین صندوق ETF چقدر می‌ارزد؟

ارزش امروز صندوق دارا یکم / نخستین صندوق ETF چقدر می‌ارزد؟

قرار است از امروز دارایی صاحبان صندوق دارا یکم در سبد بورسی آنها نمایش داده شود تا از روز چهارم بتوانند امکان معامله آن را در بازار سهام داشته باشند. اما طبق آخرین محاسبات، ارزش نخستین صندوق ETF چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است از امروز دارایی صاحبان صندوق دارا یکم در سبد بورسی آنها نمایش داده شود تا از روز چهارم بتوانند امکان معامله آن را در بازار سهام داشته باشند. اما طبق آخرین محاسبات، ارزش نخستین صندوق ETF چقدر است؟

بازده نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی (ETF) موسوم به «دارا یکم» تا پایان معاملات روز گذشته با رشد ۴/ ۱۱۳درصدی همراه شده است.

بر این اساس طبق محاسبات دنیای اقتصاد، تا روز شنبه ۳۱ خرداد امسال خالص ارزش دارایی (NAV) صندوق دارایکم به ۴میلیون و ۲۶۷هزار تومان رسیده است.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد در حالی سرمایه‌گذاران اقدام به خرید هر واحد صندوق سرمایه‌گذاری دارا یکم به قیمت ۲ میلیون تومان کرده‌ بودند که در حال حاضر هر واحد مزبور با رشد ۱۱۳درصدی قیمت به ارزش ۴میلیون و ۲۶۷ هزار تومان افزایش یافته است. البته همواره فعالان بازار سرمایه بر ارزندگی این صندوق تاکید داشته و معتقدند ارزش این صندوق می‌تواند همچنان صعودی باشد.نگاهی به سهام گنجانده شده در سبد صندوق دارایکم نشان می‌دهد بانک تجارت با ۴۲۰۲ سهم، بیشترین حجم را در این صندوق دارد. در ادامه نیز ۳۳۷۴سهم بانک صادرات در پرتفوی این صندوق قرار دارد و بانک ملت نیز ۹۶۴سهم در این صندوق دارد.

دو شرکت بیمه البرز و بیمه اتکایی امین نیز هر کدام به ترتیب ۷۵ و ۴۹ سهم در صندوق مزبور دارند. بر این اساس از آغاز پذیره‌نویسی واحدهای مزبور یعنی ۱۴اردیبشهت‌ تا پایان خرداد، هر سهم «وتجارت» موجود در پرتفوی این صندوق رشد ۱۳۷درصدی قیمت، «وبصادر» رشد ۱۲۳درصدی و «وبملت» رشد ۱۲۵درصدی قیمت را تجربه‌کرده‌اند. همچنین هر سهم «البرز» نیز در این بازه زمانی با رشد قیمت ۱۰۵درصدی و هر سهم «اتکام» نیز با صعود قیمتی ۳/ ۴۵درصدی همراه شدند. (البته باید یادآور شد که قیمت‌های مزبور در روز ۱۴اردیبهشت با تخفیف ۳۰درصدی هر سهم در قیمت تابلوی بورس محاسبه شده است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الیاس

    من از طریق آپ خریداری کردم ۲تومن دادم ولی کدی یا رمزی چیزی نداد الان از کجا باید بفهمم سهام دارم یا نه؟؟

    • مجتبی

      اگر کد بورسی دارید تغییر کارگزار ناطر بزنید به پرتفو اضافه میشه

    • ناشناس

      برین سایت سمات

  • ناشناس

    با سلام ایا میشود مدیریت دارایکم در دست خود فرد باشد وخود فرد کسری از سهم بفروشد یا اضافه کند
    با تشکر لطفا جواب دهید

  • محمدصادق اجاقی

    باسلام من دویست هزار تومان سهامEtf خرید کردم.چگونه میتوانم در سبد سهام مشاهده کنم.

    • ناشناس

      سلام ، توروخدا یه فکری به حال ا نا که با آپ خریداری کردن کنین، الآن باید چیکار کنیم ما؟ تغیر کارگذاریم میدیم ولی باز خبری نمیشه خواهشا رسیدگی کنین

    • ناشناس

      سلام من هم از دارا یکم خرید کر دم الان نمیدونم چکار کنم

  • محمدصادق اجاقی

    باسلام،من از صندوق سرمایه گذاری /سهام ETF به مبلغ دویست هزار تومان خریداری کردم.چگونه میتوانم در سبد سهام یا پرتفوی مشاهده کنم.

  • ناشناس

    دارا یکم با قیمت پایین (30%پایینتر ) و با سهام بنیادی خوب بسته شد…قطعا روند رو به رشدی خواهد داشت و باید سهامداری کرد.

  • Fara

    سلام من 2میلیون سهام گرفتم سجام وکدبورسی گرفتم کارگزاری فارابی رفتم فرم پرکردم یه کداومدواسم کدکاربری ورمزعبوررفتم توش ولی سهام چیزی نبودتوش من میخوام بفروشم الان بایدچطوری بفروشم میشه راهنماییم کنیدتشکر

    • ناشناس

      سلام منم ۲ میلیون از etfسهام خریدم ولی نمیدونم کجا وچگونه از سهامم مطلع شوم چون هیچ مدرکی بهم نداد

  • سلام من از دارای یکم ۵۰۰هزار تومان خرید کردم کد بورسی هم گرفتم چگونه باید بفهمم سلامم کجای

    من۵۰۰هزارتومان از دارای یکم عارضه خریدم نمیدونم کجا رفته چی شده لطفا راهنمایی کنید

  • علی رئیس زاده

    سلام من تعدادی سلام ETF از آپ خریداری کردم وبعد کد بورسی گرفتم و عضو کارگزاری مفید شدم الان چطوری باید سهام را وارد پرتفوی مفید کنم

    • ناشناس

      منم همینطور لطفا جواب به منم بدید!؟؟

  • ناشناس

    من نمیدونم اسم این کارو چی میشه گذاشت شما قضاوت کنید من برای خانوادم بدلیل اینکه اعتماد کردم چهار تا دو میلیون یعنی هشت میلیون تومن دارایکم خریدم بجز من سه نفر عضو سجام نیستند که تا الان نمیدونم پولشون کجاست و باید از چه کسی پیگیری کنند .خودم هم که عضو سجام هستم در ایزی تریدر 23 میلیون تومن سهم دارا یکم خریدم . خریدن هان و هر روز 5 تا 6 درصد ضرر همان تا الان ده میلیون ضرر کردم بعد از سه دفعه و هر دفعه نیم ساعت معزای با پشتیبان مفید فرمودند برای فروش باید کارگزار رو تغییر بدی من هم اینکارو کردم ولی دارایکم رو در پرتفوی لحظه ای میبینم که داره پولم مثل برف آب میشه ولی در سبد سهام نمیاد تا بفروشم و فقط دارم تماشا میکنم ضرر کردنمو میبینم و هیچ اقدامی نمیتونم بکنم .حالا که با این رفتارها پولم خاک شده وزیر اقتصاد اومده تلویزیون نوید میده دارا دومم در راهه بیاید هر نفر 5 میلیون پول بدبد با سی درصد تخفیف بخرید .!!!!! به ایشون میگم نه برادر من همین گلی که تو دارا یکم به سر ما زدید بزار نتیجه بده هر سهم 5 هزار تومن بود حالا شده 19 هزار تومن هر روزم داریم ضرر میکنیم امکان فروش هم نداریم همه سهم ها هم حداثر منفی 5 هس این شازده که گذاشتن تو دامن ما بالای منفی 5 هم میزنه خلاصه خاک شدیم رفت .باید به مسیولین محترم گفت اینبار هم چشم .نمیشه شفاف بگن هر چی پول دارید بیاید بدید لازم داریم بخدا این بهتره تا این همه صغری کبری چیدن که جیب مردم روخالی کنند .همین امروز از شهرستان یک ساعت و نیم تو صف انتظار برای صحبت با پشتیبان بودم با این همه هزینه تلفن آخرش موفق نشدم .همون بهتر برم چشم بدوزم به پرتفوی خودم تا تموم شه بره راحت شیم .

  • ناشناس

    سلام من 200 هزار تومن از سایت ایوا خرید کردم ولی هیچ کدی دریافت نکردم ونمیدونم از کجا باید پیگیر بشم