کد مطلب: ۱۵۵۱۲۳

ارزش دلار در برابر ین به کمترین میزان رسید

ارزش دلار در برابر ین به کمترین میزان رسید

در پی آزمایش موشکی بامداد امروز کره شمالی که از آسمان ژاپن نیز عبور کرد، ارزش دلار در برابر ین ژاپن به کمترین میزان در ۴ ماه گذشته رسید.

در آخرین اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی این کشور یک آزمایش موشکی را بامداد امروز انجام داد که این موشک از آسمان ژاپن نیز عبور کرد و همین امر به تشدید تنش‌های منطقه‌ای و جهانی منجر شد و ارزش دلار در برابر ین ژاپن را به کمترین میزان در 4 ماه گذشته رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، در پی آزمایش موشکی کره شمالی ارزش دلار 0.4 درصد در برابر ین ژاپن کاهش یافت و به 108.81 ین رسید.

در معاملات اولین بازارهای آسیایی ارزش دلار حتی به 108.33 ین رسید که از اواسط ماه آپریل تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ارزش شاخص بورس نیکی ژاپن نیز به کمترین میزان در 4 ماه گذشته رسید.

به نظر می‌رسد بحران‌های سیاسی در جهان به نفع ین ژاپن تمام می‌شود. چرا که ژاپن بزرگ‌ترین دارنده منابع اعتباری در جهان بوده و حساب جاری آن مثبت است.

البته این احتمال وجود دارد که در صورت تشدید بحران و افزایش ریسک حضور در بازارهای جهانی سرمایه‌گذاران ژاپنی سرمایه خود را به ژاپن بازگردانند.

بامداد امروز کره شمالی یک موشک بالستیک را آزمایش کرد که این موشک پس از عبور در آسمان ژاپن در آب‌های هوکایدو فرود آمد و به شدت اوضاع سیاسی منطقه را بحرانی کرد.

میتسو ایمایزومی کارشناس ارشد بازار فارکس در موسسه دایوا سکیوریتی معتقد است، با توجه به الگوی رفتاری ین که در زمان بروز چنین وقایعی ارزش آن افزایش می‌یابد، دلالان و سفته‌بازان به‌سرعت به موضوع آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داده و برابری دلار-ین را در طول روز کاهش می‌دهند.

در پی آزمایش موشکی کره شمالی، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شدند. قرار است 15 عضو شورای امنیت امروز برای بررسی موضوع کره شمالی تشکیل جلسه دهند.

پپی اینو کارشناس موسسه بانکی توکیو میتسو بیشی در سنگاپور معتقد است، نمی‌توان احتمال کاهش بیشتر ارزش دلار را رد کرد. چرا که تنش در منطقه رو به افزایش است.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد شرایط به سمت فروکش کردن پیش برود. به همین دلیل من فکر می‌کنم افراد باید هوشیار باشند. بسیار سخت است که بتوانیم درباره آنچه که ممکن است اتفاق بیفتد حدس بزنیم.

به طور کلی طی روزهای گذشته شاهد موضع تدافعی دلار در برابر یورو بوده‌ایم. چرا که سخنان جنت یلن رئیس‌کل بانک مرکزی فدرال آمریکا و ماریو درگین رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا در کنفرانس روسای بانک‌های مرکزی جهان در شهر جکسون هل ایالت وایومینگ آمریکا به نفع یورو و به ضرر دلار تمام شد. وقوع طوفان هاروی در ایالت تگزاس آمریکا که به تعطیلی سکوها و پالایشگاه‌های نفتی و گازی آمریکا منجر شد نیز به کاهش بیشتر ارزش دلار منجر شد.

در معاملات اولیه بازار ارز امروز ارزش یورو به 1.1986 دلار افزایش یافت که بالاترین میزان طی دو سال و نیم گذشته بوده است. البته این رقم در معاملات بعدی 1.1969 کاهش یافت.

در معاملات اولیه امروز شاخص ارزش دلار نیز به کمترین میزان از ماه می 2016 تاکنون رسید.

در صورتی که این شاخص به کمتر از 91.919 واحد برسد، شاخص ارزش دلار به کمترین میزان در دو و نیم سال گذشته خواهد رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.