کد مطلب: ۶۲۱۹۸۶

همسر سابق جف بزوس ارزش سهام آمازون را پایین آورد / ثروت مکنزی اسکات چقدر است؟

همسر سابق جف بزوس ارزش سهام آمازون را پایین آورد / ثروت مکنزی اسکات چقدر است؟

سال گذشته تعداد ۲/۵ میلیون سهم از سهام مکنزی اسکات در آمازون کاهش یافت. سرعت فعالیت‌های بشر دوستانه او به عنوان پنجمین زن ثروتمند جهان رکورد جهانی ثبت کرده است. ارزش این سهام بر اساس قیمت متوسط سهام آمازون در فاصله دو افشاسازی ۸/۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال گذشته تعداد ۲/۵ میلیون سهم از سهام مکنزی اسکات در آمازون کاهش یافت. سرعت فعالیت‌های بشر دوستانه او به عنوان پنجمین زن ثروتمند جهان رکورد جهانی ثبت کرده است. ارزش این سهام بر اساس قیمت متوسط سهام آمازون در فاصله دو افشاسازی ۸/۵ میلیارد دلار بوده است. اگر بخواهیم بر اساس قیمت فعلی سهام آمازون یعنی ۲۸۷۹ دلار ارزش کل این سهام را محاسبه کنیم، ارزش آن معادل ۷/۳ میلیارد دلار است.

به نقل از بلومبرگ ، اسکات هنوز صاحب ۱۴/۹ میلیون سهم از آمازون است. او این سهام را پس از طلاق خود از جف بزوس، صاحب آمازون، در سال ۲۰۱۹ به دست آورد. ثروت مکنزی اسکات معادل ۴۸/۳ میلیارد دلار است. اگر به خاطر مبالغ اهدایی وی به خیریه‌های مختلف پس از جدایی خود از جف بزوس نبود قطعا این مبلغ بالاتر می‌بود. او تا کنون بیش از ۸/۶ میلیارد دلار به صدها مرکز خیریه آمریکا اهدا کرده است.

اسکات در وبلاگش مبالغ اهدایی‌ خود و انگیزه و نگرانی‌هایش را در خصوص نابرابری در جامعه اعلام می‌کند. در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ حداقل ۲/۷ میلیارد دلار اهدا کرد اما ترجیح داد اهدایی ماه دسامبر خود را فاش نکند.

فعالیت‌های بشردوستانه او توسط دفتر خانوادگی او در سیاتل یعنی لاست هورس نظارت می‌شود اما او برای انتخاب و کمک به سازمان‌های مختلف از اطلاعات شرکت مشاوره‌ای بریج اسپن استفاده می‌کند.

جف بزوس صاحب آمازون و دومین ثروتمند جهان با دارایی ۱۶۸/۹ میلیارد دلار است. در هنگام طلاق جف بزوس چهار درصد از سهام آمازون را به مکنزی اسکات داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه خیرینی وجود دارد در سرزمین کفر!!!!!!!!!!!!!