کد مطلب: ۵۳۴۵۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهام عدالت چقدر رشد کرده است؟

سهام عدالت چقدر رشد کرده است؟

سهام عدالت از فروردین سال گذشته تاکنون که آزادسازی سهام عدالت یک ساله شده است رشد بیش از ۱۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در فروردین پارسال اعضای هیات دولت برای آزادسازی سهام عدالت مقدمه‌چینی می‌کردند. معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص ارزش سهام عدالت گفته بود که ارزش یک سهم یک میلیونی متعلق به اقشار بی بضاعت امروز معادل هشت میلیون تومان شده است و ارزش سهم ۵۰۰ هزار تومانی سایر سهامداران نیز به چهار میلیون تومان رسیده است.

سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در روز شش خرداد سال گذشته که فروش سهام در بورس آغاز شد حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. این سهام تا یک ماه ماه بعد به نرخ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سهام یک میلیون تومانی به رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

روند افزایش قیمت سهام عدالت تا ۲۰ مرداد به با شیب تندی پیش رفت تا جایی که سبد سهام یک میلیونی به بالای ۴۰ میلیون تومان رفت. در واقع در مدت زمان پنج ماهه سهام ۴۰۰ درصد رشد کرد.

اما با نزولی شدن شاخص کل بورس سهام عدالت نیز از این ریزش‌ها در امان نماند.

حالا سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی که در میانه تابستان حدود ۲۱ میلیون تومان می‌ارزید نصف شده، براساس آخرین صورت حساب این سهام در پایان معاملات این هفته در یک سالگی خود، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

در مجموع از زمانی که اولین قیمت‌ها را اسحاق جهانگیری در روز ۲۳ فروردین سال ۹۹ اعلام کرده تا سالروز آزادسازی سهام یعنی ۱۰ اردیبهشت رشد بیش از ۱۵۰ درصدی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.