کد مطلب: ۷۱۴۵۸۰

سایه قرمز بورس بر سر ارزش سهام عدالت

سایه قرمز بورس بر سر ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت با تاثیر از جو کنونی بازار سرمایه روند نزولی در پیش گرفته و آخرین ارزش این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی در اوایل ماه جاری به ۱۰میلیون و ۴۸۴هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سایه چراغ‌های قرمز بورس بر ارزش سهام عدالت نیز بی‌تاثیر نبوده است.

به نقل از ایسنا، ارزش واقعی سهام عدالت، بر مبنای ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی، حدود دو سال است که در محدوده ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان است. این رقم زیر سایه وضعیت کلی بازار بوده و بر این اساس نیز اکنون به حدود ۱۰میلیون تومان رسیده است.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی بیش از ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت داشت، اما روند نزولی در بورس باعث کاهش ارزش این سهام نیز شد. به‌طوری‌که ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی در ۲۹ بهمن سال گذشته، ۱۰میلیون و ۳۵۱هزار تومان قیمت داشت.

ارزش سهام عدالت در سال ۱۴۰۱

در نهم فروردین امسال ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود ۱۲میلیون و ۲۷۵هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲میلیون و ۷۶۳هزار تومان هم رسید، اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و ۱۰ خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی، ۱۲میلیون و ۵۸۰هزار تومان و در چهارم تیرماه نیز حدود ۱۲میلیون و ۴۸۹هزار تومان بود.

بر این اساس، چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت نیز سایه انداخته و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲هزار تومانی در شهریورماه ۱۰میلیون و ۴۶۳هزار تومان بود. این سهام در اوایل مهرماه ۱۰میلیون و ۴۸۴هزار تومان قیمت داشت و طبق آخرین آمار قیمت آن تا ۱۰میلیون ۱۹۵هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

تکلیف آزادسازی سهام عدالت مشخص نیست

البته همه این مباحث درحالی مطرح می‌شود که امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال ۱۳۹۹ و پس از سقوط تاریخی بورس آغاز شد و همچنان هم با وجود وعده‌های زیاد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    چرا سهام استانی عدالت ۲ ساله که بسته است …!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!