کد مطلب: ۶۴۲۳۴۵

ارز ترجیحی هنوز حذف نشده است؟

ارز ترجیحی هنوز حذف نشده است؟

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود گفت: مدیریت نحوه توزیع ارز در اختیار دولت قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارز ترجیحی حذف شده است؟

به نقل از ایسنا ، بهادری جهرمی درباره حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: ارز ترجیحی حذف نشده و در حال تخصیص است و تولیدکننده‌ها و مراکز دریافت ارز مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: پس از اتمام منابع لایحه ۱۴۰۰ دولت از مجلس خواست یا منابع را افزایش دهد، یا تعیین تکلیف کند. در بودحه ۱۴۰۱ هم در لایحه تعیین تکلیف نشد و مدیریت این مسأله به دولت واگذار شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت نسبت به مدیریت شیوه توزیع و نظام توزیع منابع یارانه‌ای محل بحث دارد. دولت برنامه ریزی لازم را برای توزیع آن طراحی می‌کند و پس از طراحی مسیر، شیوه توزیع عادلانه منابع را به اطلاع عموم خواهد رساند و پس از آن به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه ناهماهنگی در قرائت مجلس و دولت از بودجه، گفت: سند بودجه هشتم فروردین به دولت ابلاغ شد و نگارش آیین‌نامه آن بلافاصله در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی دولت و وزارتخانه‌های متبوع قرار گرفت تا این اختلاف برداشت را شاهد نباشیم‌.

بهادری جهرمی گفت: در خصوص ارز دارو منابع یارانه‌ای نه‌تنها کم نشد، بلکه از ۲ به ۳ میلیارد در بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافت و برای بیماران خاص هم منابع خاصی در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شیوه توزیع منابع یارانه‌ای برای دولت مهم است تا بیشتر در اختیار گروه هدف قرار بگیرد و سوءاستفاده نشود، متذکر شد: روش جایگزین پیشنهادی مورد توجه در سند تحول و بودجه این است که منابع به سمت خود مصرف کننده و سازمان‌های بیمه‌گر برود پس تفاوتی برای مصرف کننده نخواهد داشت و صرفاً شیوه توزیع این یارانه تغییر خواهد کرد. البته هنوز آیین‌نامه نهایی تدوین نشده است و هر اقدام مرتبط با مردم پیش از عمل اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر، نوشت: «‏برای چهار ماه متوالی، نرخ رشد نقدینگی کاهش یافته و ۹۶ هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته‌شده در دولت قبل تسویه شده است. تورم نقطه‌ای از ۴۳.۷ در شهریور به ۳۴.۷ در اسفند ۱۴۰۰ رسید. اینها همگی نشان از شروع بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی دارد.»

چه خبر از مسکن ملی

بهادری جهرمی درباره میزان اجرایی شدن شعارهای دولت برای ساخت مسکن ملی، تاکید کرد: علاوه بر ۸۰۰ هزار واحد در حال ساخت، برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار زمین تامین شده است. ثبت‌نام هم بیش از ۵ میلیون نفر بوده است و از سال ۹۴ نیز پروژه‌هایی آغاز شده که با پیشرفت‌های اندک و درحدود ۱۰درصد به نوعی رها شده بود. اما با توجه به این‌که طرح ملی مسکن با تسهیلات مناسبی همراه بود استقبال بیشتری از آن صورت گرفت.

دلیلی برای تداوم آموزش غیرحضوری نیست

سخنگوی دولت تاکید کرد: اولویت اول دولت حفظ سلامت مردم است. البته بحث آموزشی و تحصیلی هم نباید نادیده گرفته شود. وقتی ممنوعیتی از طرف ستاد کرونا نیست دلیلی برای تداوم غیرحضوری مراکز آموزشی نیست. همانگونه که سفرهای نوروزی به دلیل تزریق واکسن، شیرین بود، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز با همیاری مناسب دلچسب خواهد شد.

دولت با خاطیان ماجرای استادیم مشهد برخورد می‌کند

وی در پاسخ به پرسشی درباره ممانعت از ورود زنان به استادیوم برای تماشای فوتبال ایران و لبنان در مشهد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سابقه میزبانی مسابقات مختلف را داشته است و حاشیه‌ای از حیث تماشاچیان نبود و نخواهد بود.

بهادری جهرمی افزود: در خصوص حادثه مشهد مسئولان فدراسیون یا هیأت ورزش استان یا حوزه محلی هم در برنامه ریزی و هم در برگزاری مسابقه کوتاهی‌هایی داشتند که رئیس جمهوری در این خصوص به وزیر کشور دستور داد گزارش جامعی از تقصیرها ارائه کند؛ چون دولت اغماضی در کرامت شهروندان به ویژه بانوان نخواهد داشت و قطعاً با خاطیان برخورد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.