کد مطلب: ۴۵۵۲۴۲

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ارز دولتی برای واردات روغن حذف نشده است

ارز دولتی برای واردات روغن حذف نشده است

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: هنوز ارز دولتی برای واردات روغن حذف نشده است. علاوه بر روغن، دانه‌های روغنی، کنجاله، ذرت و جو ارز دولتی دریافت می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ارز دولتی برای واردات روغن حذف شده است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: هنوز ارز دولتی از روغن حذف نشده است. علاوه بر روغن، دانه‌های روغنی، کنجاله، ذرت و جو ارز دولتی دریافت می‌کنند. معتقدیم که ارز دولتی از همان ابتدا نباید ابداع می‌شد. چنانچه ارز از همان ابتدا مسیر تک نرخی شدن را طی می‌کرد امروز با برخی سرگردانی‌ها مواجه نمی‌شدیم و زمینه‌های تفاوت نرخ در بازار ایجاد نمی‌شد.

ابوالحسن خلیلی افزود: زمانی که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به قوت خود باقی بماند و نرخ ارز متقاضی ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان باشد فاصله قیمت‌ها افزایش می‌یابد و تصمیم دولت برای عبور از ارز ۴۲۰۰ تومانی به سمت ارز بازار نیز سخت‌تر می‌شود.

از حذف ارز دولتی روغن استقبال می‌کنیم

او اظهار کرد: ما فعالان اقتصادی هم از حذف ارز دولتی استقبال می‌کنیم. چنانچه شفافیت در بازار ارز داشته باشیم و سیاست‌های ارزی به سمت تک نرخی شدن پیش رود این برنامه برای اقتصاد کشور هم بهتر است. در این میان اما دولت باید برنامه یا روش‌های حمایتی را برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در نظر بگیرد و توصیه ما نیز این است که ارز دولتی هر چه زودتر از چرخه اقتصادی کشور حذف شود.

خلیلی با اشاره به برنامه دولت گفت: دولت به دنبال راهکارهایی برای کنترل اثر تورمی نرخ ارز است، چنانچه بتواند راهکارهای مناسب را در این مسیر پیدا کند قطعا روغن هم از سبد ارز دولتی حدف خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.