کد مطلب: ۱۳۸۵۹۷

هشدار آب منطقه‌ای تهران؛

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود خودداری کنید

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود خودداری کنید

یک مقام مسئول گفت: در پی رهاسازی آب سد لتیان از امروز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه سال جاری از مردم درخواست نمود که در این روز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه جاجرود جدا خودداری کنند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز به نقل از وزارت نیرو، علیرضا ارسطوئی، مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به رهاسازی آب سد لتیان گفت: هرساله به منظور تخلیه رسوب‌های ناشی از سیلاب‌های بهاری در رودخانه جاجرود، نسبت به بازگشایی دریچه‌های تخلیه تحتانی سد لتیان اقدام می‌شود.

وی افزود: امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، شیرهای هالوجت سد لتیان با هماهنگی شرکت آبفای استان تهران، مسئولان محلی و منطقه‌ای در روز یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ بازگشایی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم آب زیادی با دبی بالا در اثر بازگشایی شیرهای تخلیه‌کننده تحتانی سد لتیان در پایین‌دست این سد رهاسازی می‌شود، ضروری است که هموطنان عزیز از تردد، توقف و اسکان در اطراف رودخانه جاجرود در این روز جدا خودداری کنند.

ارسطوئی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون مترمکعب آب از این طریق تخلیه شود، خاطرنشان کرد: آب تخلیه شده از طریق رودخانه جاجرود وارد مخزن سد ماملو شده و در آنجا ذخیره می‌شود تا مجددا برای مصارف شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، بدین ترتیب در این فرآیند هیچ‌گونه آبی هدر نمی‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.