کد مطلب: ۲۷۲۹۱۷

از دومین عرضه اولیه امسال فرابورس فردا رونمایی می‌شود

از دومین عرضه اولیه امسال فرابورس فردا رونمایی می‌شود

با عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور دومین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران، فردا (سه‌شنبه) انجام می‌شود.

عرضه اولیه تعداد 40 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور (سهامی عام) به عنوان دومین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با نماد معاملاتی زبینا، فردا (سه‌شنبه) انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این عرضه اولیه که در بازار دوم فرابورس انجام خواهد شد، به هر سهامدار حقوقی و حقیقی حداکثر 800 سهم اختصاص خواهد گرفت و در دامنه مبلغ 1480 تا 1524 ریال قابل سفارش است.

همچنین مدیر این عرضه و نیز متعهد خرید آن شرکت کارگزاری بورس بهگزین با تععهد خرید 50 درصد از سهام قابل عرضه شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور در روز عرضه اولیه است.

شایان ذکر است، این شرکت در سال 73 در نیشابور با سرمایه اولیه 4 میلیون تومانی تاسیس شده و موضوع فعالیت آن دامپروری و کشاورزی است و در کنار این فعالیت به زراعت، باغداری و پرورش آبزیان نیز پرداخته می‌شود.

این مجموعه متشکل از 5 واحد کشاورزی و دامپروری است که بخش کشاورزی مشتمل بر 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که زراعت حدود 1600 هکتار را برای انواع تولید محصولات زراعی و علوفه‌ای مانند یونجه، جو، ذرت و کلزا در راستای مصرف واحدهای دامپروری شامل می‌شود.

در بخش دامپروری این شرکت نیز در دو واحد در نیشابور و تربت حیدریه متمرکز و مجموعه دام این دو واحد بالغ بر 5300 راس که شامل 3000 راس دام مولد و 2300 راس دام دوشا است. تولیدات بخش دامپروری جدا از شیر که محصول تولیدی اصلی است، روندی افزایشی از سال 90 طی کرده واز 21 هزار تن به 32 هزارتن در سال 96 رسیده است.

همچنین تولید دام مولد و گوساله نر و ماده از دیگر محصولات این بخش است که سالانه بالغ بر 2 هزار راس گوساله تولید می‌شود که بخشی از درآمد شرکت نیز از این طریق به عنوان گوشت مصرفی تامین می‌شود.

گفتنی است نخستین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران در حالی در روز 13 تیرماه با عرضه اولیه تعداد 130 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت پتروشیمی غدیر به عنوان با نماد معاملاتی شغدیر به ثبت رسید که در این عرضه هر سهم این شرکت 170 تومان کشف قیمت شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.