کد مطلب: ۳۸۹۵۵۲

عملکرد بازار در هفته پایانی تیر ماه سال ۱۳۹۸

از رکوردزنی تا سقوط بورس در هفته‌ای پر تب و تاب

از رکوردزنی تا سقوط بورس در هفته‌ای پر تب و تاب

بازار سهام در آخرین هفته از تیر ماه سال جاری با افت قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 2800 واحد کاهش یافت و در کانال 246 هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در آخرین هفته از تیر ماه سال جاری با افت گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 2800 واحد کاهش یافت و در کانال 246 هزار واحدی قرار گرفت.

985 1

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران اولین روز کاری هفته را با تغییرات مثبت شاخص آغاز کرد و با قرار گرفتن در سطح 250 هزار واحدی، رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. بازار سهام که هفته گذشته با بازدهی کمتر از یک درصد همراه شده بود، امروز توانست رکورد زنی کند.

در پایان معاملات روز شنبه، شاخص کل بورس با رشد 0.39 درصدی، 983 واحد افزایش یافت و در کانال 250 هزار واحد قرار گرفت.

در بازار روز شنبه 10 درصد از سهام شرکت پتروشیمی نوری معادل 300 میلیون سهم عرضه شد.

در جریان این عرضه اولیه، که بیش از 580 هزار نفر مشارکت داشتند، سهم در قیمت 3125 تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر 533 سهم (معادل نقدینگی یک میلیون و 673 هزار تومان) تعلق گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران روز یکشنبه نیز توانست رکورد تازه‌ دیگری را به ثبت برساند.

بازار سهام که آغاز هفته مثبتی را شروع کرده بود، در ادامه روند روز قبل، در این روز توانست با عبور از سطح روانی مهم 250 هزار واحدی، برای اولین بار در سطح 253 هزار واحدی قرار بگیرد و رکورد بزند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد بیش از یک درصدی، حدود سه هزار واحد افزایش یافت و در کانال 253 هزار واحد قرار گرفت.

از اخبار مهم روز یکشنبه بازار سهام می‌توان به سیاست جدید بیمه مرکزی اشاره کرد. بیمه مرکزی به دلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکت‌های بیمه، صدور بیمه‌نامه خودروهای آماده تحویل این شرکت را متوقف کرده است.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران روز دوشنبه از روند رو رشد خود باز ماند.

بازار سهام که آغاز هفته مثبتی را شروع کرده بود و توانسته بود با ثبت رکورد تازه از منطقه حساس مقاومتی عبور کند، در روز دوشنبه در آغاز جریان معاملات به روند رو به رشد خود ادامه داد اما رفته رفته از رشد شاخص کاسته شد و نماگر بورس که توانسته بود در سطح ۲۵۴ هزار و 800 واحدی قرار بگیرد با یک عقبگرد، بیش از ۱۵۰۰ واحد ریزش کرد و به کانال ۲۵۳ هزار واحد برگشت.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت 0.11 درصدی حدود 270 واحد کاهش یافت.

از دید تحلیل تکنیکال، شاخص در محدوده 253 تا 255 هزار واحدی یک مقاومت مینور را در پیش دارد. در حال حاضر شاخص کل به این محدوده رسیده که افزایش عرضه‌های سهام را درپیش داشت که احتمال دارد در بازار روز بعد نیز مشاهده شود.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران امروز با سقوط شاخص مواجه شد.

بازار سهام که از روز قبل در سراشیبی قرار گرفته بود در روز سه‌شنبه با شدت بیشتری شاخص را نزولی کرد.

فشار عرضه‌های سهمگین از سوی سهامداران، بازار را با سقوط مواجه کرد، در میان نمادهای بورسی، معاملات نماد نوری که سومین روز معاملاتی خود را پشت سر گذاشت از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۲:۴۵ صورت گرفت و در حالی که حجم صف‌های خرید و فروش در این سهم به طور مداوم در حال تغییر بود، درنهایت با حمایت سهامدار حقوقی، نماد در بالاترین دامنه مثبت خود به معاملات پایان داد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت 2.78 درصدی بیش از هفت هزار واحد کاهش یافت و در کانال 246 هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران روز چهارشنبه نوسانی و هیجانی ظاهر شد.

بازار سهام که از روز قبل با افت کم سابقه‌ای شاخص کل را بیش از 7 هزار واحد کاهش داد، روز چهارشنبه منطقی‌تر رفتار کرد و مانع از سقوط هرچه بیشتر شاخص شد.

قیمت دلار از پارامترهای مهم اقتصادی بوده که همیشه موتور محرک بازار سرمایه بوده است. قیمت دلار بیش از همیشه به نرخ نیما نزدیک شده و به نظر می‌رسد فعالان بازار ترسیده‌‌اند که در آستانه شروع به کار بازار متشکل ارزی، نرخ ارز نیما پایین‌تر از قیمت دلار در بازار آزاد شود.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد 0.21 درصدی حدود 500 واحد افزایش یافت و در کانال 246 هزار واحدی باقی ماند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با 2831 واحدی معادل 1.1 درصد از 249 هزار و 621 واحد به 246 هزار و 790 واحد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.