کد مطلب: ۶۹۴۰۸۲

استاندار تهران اشتغال‌زایی می‌کند؟/ ادعای جنجالی استاندار تهران

استاندار تهران اشتغال‌زایی می‌کند؟/ ادعای جنجالی استاندار تهران

استاندار تهران روز گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شد که نرخ بیکاری در تهران به زیر ۶درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین ، استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که یکی از مسائلی که در شهرهای استان تهران موجب وقوع جرم می‌شود آمار بیکاری است؛ قبول دارید؟ گفت: ببینید ما الان در برخی محله‌های آسیب‌پذیر تهران فراخوانی دادیم که هرکس بیکار است آماده‌ایم او را مشغول به کار کنیم. در برخی مراکز شاهدیم فرد شغلی ندارد، اما از ایجاد شغل برای خودش نیز استقبال نمی‌کند. این افراد وارد چرخه‌ای شده‌اند که حتی نمی‌توانیم با آنان درباره شغل گفتگو کنیم. در چنین مراکزی آمار بزه بالاست اما در جهت مخالف آن می‌بینیم هر جا اشتغال ایجاد شده است آمار بزه کاهش یافته است.

محسن منصوری همچنین گفت: در حاشیه شهر تهران مسائل مختلفی وجود دارد چرا که سیل مهاجرت به تهران بالا است.

به همین خاطر ما بحث کلی درباره مسئله مهاجرت «تهران در تهران» را داریم که در هیئت دولت این مسئله مطرح و در حال کار روی آماده کردن طرحی در این باره هستیم.

ضمن اینکه طرح مدیریت مهاجرت استان تهران را داریم چون دلیلی ندارد در کشور هرکس می‌خواهد مهاجرت کند بیاید و به تهران برسد.

در مورد اتباع هم این مسئله را داریم. الان در کشورهای جهان این گونه است که اگر تبعه بیگانه‌ای که می‌خواهد به آن کشور مهاجرت کرده و سکونت کند، مبدا و مقصد آن فرد و خانواده‌اش را مشخص کرده‌اند. به همین دلیل الان طرح جدید ساماندهی وزارت کشور نیز همین موضع را هدف گرفته است و در تلاش هستیم بخش‌های زیای از مهاجرت را براساس نیاز خودمان مدیریت کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.