کد مطلب: ۱۸۸۸۸۰

استفاده از ارزهای ملی در تجارت ترکیه و سودان

استفاده از ارزهای ملی در تجارت ترکیه و سودان

وزیر اقتصاد ترکیه با بیان اینکه این کشور می‌تواند در تجارت با سودان از ارزهای ملی استفاده نماید بر راه‌اندازی سیستمی برای تحقق این هدف تاکید کرد.

نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه ۲۵ دسامبر، در نشست انجمن تجاری ترکیه و سودان گفت تجارت دوجانبه میان دو کشور می‌تواند با استفاده از ارزهای ملی انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زیبکچی گفت ترکیه و سودان می‌توانند سیستمی ایجاد کنند که فرصتی برای استفاده ارزهای ملی در صادرات را فراهم نماید و بدین طریق تجارت میان خود را افزایش دهند.

وی همچنین گفته است که دو کشور به منظور امضا توافقنامه همکاری‌های استراتژیک آتی اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.

وزیر اقتصاد ترکیه افزود: رفع مشکلات مردم در حوزه بانکداری و انجام معاملات، نیاز به اتخاذ راه حل‌های متقابل دارد و ما توافقنامه همکاری اقتصادی امضا کرده‌ایم تا دو کشور در مسیر تجارت دوجانبه قرار گیرند.

در سال‌های اخیر کشور ترکیه به منظور استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین‌المللی اقدامات گوناگونی را انجام داده است.

این کشور در آخرین اقدام خود با ایران پیمان پولی دوجانبه امضا نموده است تا استفاده از لیر در تجارت با ایران را جایگزین دلار کند.

لازم به ذکر است که ترکیه علاوه بر ایران، با کشورهای چین و پاکستان نیز به طور رسمی پیمان پولی دوجانبه منعقد نموده است تا در تجارت دوجانبه از ارزهای ملی استفاده کنند.

ترکیه قصد دارد با استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین‌المللی کمتر تحت تاثیر نوسانات ارزهای خارجی قرار بگیرد.

استفاده از لیر در تجارت بین المللی ترکیه به ۱۵ درصد رسیده است، اما این حجم از معامله با ارز ملی شامل تجارت طلا نیز می‌شود که در صورت حذف آن، این میزان به ۶ الی ۷ درصد می‌رسد.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.