کد مطلب: ۳۰۲۸۶۲

استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب را توصیه نمی‌کنیم

استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب را توصیه نمی‌کنیم

پوررجب گفت: کیفیت آب در استان تهران بسیار بالا است و دستگاه‌های تصفیه آب کلسیم و منیزیم موجود در آب را از بین می‌برد، بنابراین استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب را توصیه نمی‌کنیم.

رضا پوررجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران؛ با اشاره به تفاوت کیفیت آب میان شهر‌ها و روستا‌ها اظهار کرد: منابع تامین آب در روستا، آب‌های زیرزمینی است و ۳۴۵ چاه برای تامین آب روستای اطراف تهران در نظر گرفته شده، اما منابع آب شهری از سد‌ها تامین می‌شود و تفاوت طعم میان آب روستایی و شهری شده به دلیل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به افزایش کیفیت آب در جنوب استان تهران تصریح کرد: از ۴ سال گذشته با تأمین منابع مالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و تسویه در مجتمع آبرسانی شهید تهرانی با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب با روش نانو فیلتراسیون کیفیت آب در قسمت‌های جنوبی استان تهران افزایش پیدا کرده و فلزات سنگین و مواد مضر آن حذف شده است.

وی افزود: کیفیت آب در استان تهران بسیار بالا است و دستگاه‌های تصفیه آب کلسیم و منیزیم موجود در آب را از بین می‌برد، بنابراین استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب را توصیه نمی‌کنیم.

به گفته وی، روستای گل حصار از توابع شهرستان ری تا پایان سال با روش نانو فیلتراسیون، کیفیت آب آن افزایش می‌یابد.

پورجب در پایان گفت: مصوبه بسیار خوبی برای برداشت ۱۰ میلیون مترمکعب آب در سال از سد ماملو برای تامین آب در روستا‌های جنوب استان تهران تصویب شده است و امیدواریم مراحل بهره برداری آن تا پایان سال انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.