خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۹۶۲۶

چرا استفاده از سافت استارتر برای موتورها ضروری است؟

چرا استفاده از سافت استارتر برای موتورها ضروری است؟

در این مقاله ابتدا اشاره می‌کنیم که موتورهای فاقد سافت استارتر در معرض چه آسیب‌هایی هستند. در گام بعدی به سراغ این می‌رویم که استفاده از سافت استارتر علاوه بر رفع آن آسیب‌ها چه فوایدی را برای استفاده کنندگان از آن به ارمغان می‌آورد.

در این مقاله ابتدا اشاره می‌کنیم که موتورهای فاقد سافت استارتر در معرض چه آسیب‌هایی هستند. در گام بعدی به سراغ این می‌رویم که استفاده از سافت استارتر علاوه بر رفع آن آسیب‌ها چه فوایدی را برای استفاده کنندگان از آن به ارمغان می‌آورد. و در پایان تعدادی از مهمترین برندهای سافت استارتر را خدمتتان معرفی خواهیم نمود. شما می‌توانید با ارتباط با کارشناسان فروش لیان الکتریک به برند سافت استارتر مورد نظر خود دسترسی داشته باشید و از قیمت سافت استارترها مطلع شوید.

با توجه به کیفیت بالای انجام تعمیرات سافت استارتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف مناسب‌ترین هزینه توسط متخصصان لیان الکتریک ، می‌توانید در صورت نیاز به این خدمات برای آشنایی با فرآیند و پروسه تعمیرات سافت استارتر با ما مشورت کنید. و جهت انجام مشاوره یا سفارش جهت خرید و آگاهی از قیمت سافت استارتر یا انجام تعمیرات سافت استارتر با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید.

آسیب‌های روشن شدن موتور بدون حضور سافت استارتر

متخصصان تعمیرات سافت استارتر سه آسیب عمده را برای این شرایط بر شمرده‌اند. که عبارت است از:

  • اعمال فشار و تنش مکانیکی بر موتور
  • افزایش تنش وارده به شفت
  • تحمیل تنش های الکترودینامیکی به کابل‌های قدرت متصل شده به موتور و همچنین شبکه توزیع جریان برق

بنابراین هم قطعات مکانیکی و هم تجهیزات برقی و الکتریکی در معرض این آسیب‌ها هستند که راه‌انداز نرم در پیش‌گیری از آن کمک شایانی می‌نماید و باعث افزایش طول عمر دستگاه در بلندمدت می‌شود.

مزایای استفاده از سافت استارتر چیست؟

در اینجا قصد داریم که با نگاهی دقیق‌تر به شرح و توصیف مزایای سافت استارتر یا راه‌انداز نرم بپردازیم. می‌دانیم که هر حال خرید راه‌انداز نرم هزینه ای اضافی را تحمیل می‌کند و زمان و انرژی را نیز برای نصب و افزودن آن به موتور باید صرف کرد. سوال این است که آیا با وجود صرف این هزینه و انرژی، در نهایت استفاده از این محصول به صرفه است؟ و چرا؟ در این قسمت به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

کاهش مصرف انرژی با سافت استارتر

یکی از اهداف ایده‌آل برای استفاده کننده از موتور و هر وسیله‌ای کاهش مصرف انرژی است. در موتورهای معمولی که از این ابزار بی‌بهره هستند، با روشن شدن، موتور به سرعت به سطح ماکزیمم مصرف انرژی خود می‌رسد و در تمام مدتی که در حال کار است، در همان رده از مصرف انرژی باقی می‌ماند. اما استفاده از راه‌انداز نرم، باعث افزایش تدریجی ولتاژ و در نتیجه مصرف پایین‌تر انرژی می‌شود.

ریسک کمتر افزایش ناگهانی ولتاژ (Power Surge) توسط سافت استارتر

وقتی که بیشینه ولتاژ، جهت راه‌اندازی به طور ناگهانی به موتور اعمال شود، این احتمال وجود دارد که مدارها در معرض بار بیش از حد قرار بگیرند و موتور افزایش ناگهانی ولتاژ را تجربه کند که آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. استفاده از سافت استارتر یک اقدام محافظتی عالی پیش‌گیری از چنین رخدادی است. چرا که ولتاژ را به صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

IMG 20210807 103544

سافت استارترهای ABB برای این مقصود، ایده‌آل هستند. قیمت سافت استارتر ABB کاملا به صرفه می‌باشد.

زمان قابل تنظیم شتاب‌گیری به وسیله سافت استارتر

یک نمونه هوشمند راه‌انداز نرم از این قابلیت بهره‌مند است، یعنی سافت استارتر EMX4 می‌باشد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که بتوانید انتخاب کنید چه مدت زمانی برای رسیدن موتور به نهایت قدرتش صرف شود.

اگر موتور یا ماشین شما متمایل به افزایش ناگهانی ولتاژ است و یا قدیمی و فرسوده است، در این صورت نیاز دارید که مدت زمان قابل توجهی را برای آنکه به طور کامل راه‌اندازی شود، تنظیم کنید. اما اگر کاملا به قدرت و کیفیت بالای موتور اطمینان دارید می‌توانید مدت زمان کمتری را برای رسیدن موتور به حداکثر قدرت خود تنظیم کنید. این انعطاف پذیری امتیازی بزرگ برای سافت استارترهای هوشمند است. به خصوص که قیمت سافت استارتر هوشمند چندان بیشتر از سایر انواع این محصول نیست.

افزایش بالقوه تعداد استارت ممکن در هر ساعت

بنا به کارکردهای مختلف موتورها، ممکن است برخی از آنها لازم باشد در یک ساعت چند بار خاموش شده و دوباره راه‌اندازی شوند. ولی هر مرتبه راه‌اندازی بار زیادی به موتور وارد می کند. بنابراین همه موتورها قابلیت انجام این پروسه را ندارند. اما چون با استفاده از سافت استارتر بار زیادی در حین استارت به موتور تحمیل نمی‌شود، می‌توان در صورت نیاز موتور را در یک ساعت چندین بار خاموش و روشن کرد بدون آنکه نیاز به انجام تعمیرات سافت استارتر داشته باشید.

نمونه‌های برتر راه‌انداز نرم

معرفی سافت استارتر زیمنس

این نمونه از محصولات لیان الکتریک می‌باشد که علاوه بر راه اندازی ملایم، می‌تواند کنترل فاز و حفاظت های بیشتری برای موتور انجام دهد. این محصول برای موتورهای سه فاز القائی مناسب است که اصطلاحا به آن قفس سنجابی گفته می‌شود.

معرفی سافت استارتر EMX3

سافت استارتر EMX3 شرکت AuCom پیشرفته‌ترین و کاملترین سافت استارتر و سیستم مدیریت موتور در جهان می‌باشد. این سافت استارتر با قابلیت انحصاری و بسیار قدرتمند کنترل شتاب تطبیقی یا XLR-8 توانسته است در صنعت آب و فاضلاب ایران جایگاه ویژه‌ای کسب کند. با بهره‌گیری از این ویژگی منحصر به فرد که استارت و استاپ هوشمند را فراهم می‌کند، سافت استارتر EMX3 توانسته است عملکردی بی‌نقص در استان‌هایی با پراکندگی جمعیت، مناطق صعب‌العبور و با محدوده دماهای بسیار متفاوت ارائه نماید.

IMG 20210807 103616

از سایر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به مواردی همچون قابلیت نصب صفحه کلید به صورت REMOTE و در محلی دورتر از سافت استارتر، پایش پیوسته عملکرد و کارایی موتور و همچنین ذخیره رویدادها اشاره نمود.

بنابراین شما باید با توجه به نیاز سیستم خود از برند سافت استارتر مناسب بهره‌مند باشید که در این صورت نه تنها سیستم خود را از آسیب‌های ذکر شده در این نوشته مورد محافظت قرار می‌دهید، بلکه می‌توانید با بهره‌مندی از امتیازات این محصول بازدهی سیستم را افزایش دهید. ذکر این نکته در پایان لازم است که انواع برندهای سافت استارتر قابلیت تعمیر دارند و شما می‌توانید هر مشکلی در این زمینه را از طریق متخصصان ما برطرف نمایید.

شرکت لیان الکتریک ویرا

شرکت لیان الکتریک ویرا به همراه کادری مجرب و حرفه‌ای در زمینه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌نماید. دپارتمان‌های فروش و بازرگانی این مجموعه به عنوان مجری فرایند فروش به همراه کادر فنی متبحر، تمامی تلاش خود را در جهت تامین کالا از برترین سازندگان جهان معطوف نموده‌اند. این شرکت توانسته است با ارائه به‌روزترین تجهیزات حفاظتی و کنترلی، کنترل دورها و سافت استارترهای هوشمند یکی از تامین کنندگان اصلی برای شرکت‌های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و صنعت نفت و گاز باشد. این مجموعه موفق شده است ضمن همکاری با شرکت اسپانیایی Fanox ، شرکت نیوزیلندی AuCom و شرکت انگلیسی Invertek در جهت افزایش بهرهوری صنعت برق کشور گامهای مهمی بردارد. این نکته از این نظر حائز اهمیت است که حتی تحریم‌های اقتصادی موجود نیز به هیچ عنوان بر روی تامین کالا و خدمات پس از فروش از جانب شرکت لیان الکتریک ویرا تاثیر گذار نبوده است. احترام به حقوق مشتری و ارائه ایده‌های نو در زمینه فروش از اصول اولیه کادر این مجموعه می‌باشد تا در افزایش بهره‌وری و نهایتا رضایت مشتریان خود سهیم باشند.

لیان الکتریک که متشکل از تیمی حرفه‌ای و مجرب است در زمینه آشناسازی مخاطبان با انواع تجهیزات الکترونیکی و الکترومکانیکی تلاش وافری انجام می‌دهند. علاوه بر آن از تکنسین‌ها و کارشناسان قوی و با تجربه جهت انجام انواع تعمیرات استفاده می‌کنند که تعمیرات اینورتر، تعمیرات درایو موتور و تعمیرات سافت استارتر از جمله آنهاست.

آدرس شرکت: تهران، جنت آباد جنوبی، مجتمع اداری مریم، پلاک ۱۲، واحد ۱۰۹
شماره های تماس: +۹۸ ۲۱۹۱۰۷۷۰۷۷ | +۹۸ ۲۱۹۱۰۱۱۰۱۱

ایمیل شرکت: info@lianelectric.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.