کد مطلب: ۲۱۲۰۹۵

استفاده از نیروی داخلی شرط ایران برای همکاری با خارجی‌ها

استفاده از نیروی داخلی شرط ایران برای همکاری با خارجی‌ها

معاون صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرط مشارکت ایدرو در همه قراردادها با طرف‌های خارجی، استفاده از نیروی داخلی و انتقال تکنولوژی است.

فرداد دلیری معاون صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با تاکید بر اینکه ضرورت توجه به تولید ملی در کشور به این دلیل است که اکنون نیاز به ایجاد اشتغال بیش از همیشه احساس می‌شود، اظهار کرد: ما در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم و براساس قانون مکلفیم در طرح‌های مختلف کمتر از 50درصد شریک شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، افزود: شرط دریافت وام از صندوق توسعه ملی برای شروع طرح‌ها، خود محدودیت بیشتری برای ایدرو ایجاد می‌کند و باید بخش خصوصی سهم 80 درصدی برای پروژه‌های مشترک با ایدرو داشته باشد.

دلیری تصریح کرد: با این وجود پروژه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف به ثبت رسیده است و ایدرو پس از برجام به دلیل داشتن سابقه موفق و انجام پروژه‌های مشارکتی با شرکت‌های خارجی همچون صنایع خودروسازی و کشتی‌سازی، در این ارتباط موفق بوده است.

وی اذعان کرد: در حوزه خرید واگن، 2000 دستگاه برای 9 شهر کشور به تصویب رسیده و این موضوع توسط وزارت کشور دنبال می‌شود.

معاون اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تصریح کرد: امیدواریم در آینده بهترین قراردادها در حوزه ساخت و بهره‌برداری از واگن‌های مترو در کشور به امضا برسد تا هم مردم و هم تولیدکنندگان ملی از آن منتفع شده و در کنار آن اشتغال ایجاد شود.

دلیری در پایان یادآور شد: شرط مشارکت ایدرو در همه تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها با طرف‌های خارجی، استفاده از نیروی داخلی و انتقال تکنولوژی از سوی طرف خارجی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.