کد مطلب: ۵۷۲۱۹۱

چگونه از گوشی شیائومی به عنوان مودم ۵G استفاده کنیم؟

چگونه از گوشی شیائومی به عنوان مودم ۵G استفاده کنیم؟

گوشی‌ها از طریق قابلیت Hotspot به راحتی به مودم‌های بی‌سیم و بی‌‌دردسر تبدیل می‌شوند. اینترنت موبایل از نظر سرعت از بسیاری از خدمات دهنده‌گان WiFi پر سرعت‌تر است. حالا فکر کنید که گوشی‌ شما از شبکه‌ی ارتباطی ۵G پشتیبانی می‌کند. شما به سرعت انتقال داده‌ی شگفت‌انگیزی مجهزید.

گوشی‌های هوشمند دست هر تکنولوژی‌ای را از پشت بسته‌اند. کافی‌ست شما یک موبایل خریداری کنید تا همزمان صاحب چند دستگاه حرفه‌ای و گران‌قیمت شوید؛ دستگاه پخش موسیقی، تلویزیون، دوربین و مودم. بله شما می‌توانید با پرداخت قیمت روز گوشی، یک مودم، آن هم با سرعت خیلی خوب بخرید. در این میان گوشی‌ شیائومی از پیشگامان سیستم ۵G از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که اینترنت نسل جدید، با سرعت بالا و امکانات گسترده‌تر را در اختیار شما می‌گذارد. اما چطور گوشی شیائومی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

۵G؛ نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی

پای داده‌های تلفن همراه از نسل سوم شبکه‌های ارتباطی به دنیای گوشی‌های همراه باز شد، اتفاقی که زندگی کاربران را کاملا دگرگون کرد. کارکرد گوشی چیزی بیشتر از ابزار ارتباطی شد.

نسل چهارم که به بازار آمد سرعت و کیفیت ارتباطی بالاتر رفت. اپلیکیشن‌های کاربردی، بازی و ارتباطی با قدرت بیشتری پای‌شان را به زندگی ما باز کردند. نسل چهارم همچنین رقابت میان برندهای موبایل را وارد عرصه‌ی جدیدی کرد؛ سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها اهمیت بیشتری پیدا کردند و هر روز نسخه‌ی کامل‌تری به بازار آمد.

اما حالا نوبت به گوشی های ۵G رسیده. تکنولوژی نوپایی که هنوز بسیاری از برندها دست به کار تولید محصولات سازگار با آن نشدند. گوشی شیائومی، سامسونگ و هوآوی اولین قدم‌ها را برداشتند.

در نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی سرعت انتقال داده بالاتر رفته. تاخیر زمانی با کم‌ترین میزان خود رسیده و حجم داده‌های قابل مبادله افزایش چشم‌گیری نشان داده. حالا شبکه‌ی اینترنت با قدرت بیشتری راهش را به صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، کارهای اداری و زندگی شخصی ما باز می‌کند. پس باید منتظر جهان آرمانی‌ آینده باشیم.

اگر به قیمت روز گوشی‌ در بازارهای موبایل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم موبایل‌های نسل پنجم از همین ابتدا چشم به طیف گسترده‌ای از خریداران دارند.گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و گران‌قیمت با پشتیبانی از ۵G حالا جای خود را در بازار باز کرده‌اند.

IMG 20210816 100747

گوشی‌های ۵G شیائومی

شیائومی تاکنون بیش از ۳۰ مدل گوشی با تکنولوژی ارتباطی ۵G معرفی کرده است. که برخی از این مدل‌های جزو برترین‌های ۵G در جهان محسوب می‌شوند. خرید آنلاین گوشی های شیائومی با بهترین قیمت از فروشگاه های آنلاین داخلی به راحتی امکان پذیر است.از این میان می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

Mi 10 pro 5G

این گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ قابلیت دانلود ۷۵۰۰ مگابایت و آپلود ۳۷۰۰ مگابایت در ثانیه را دارد. قیمت روز گوشی Mi 10 pro در حدود ۱۴ میلیون است.

Mi 10 5G

قیمت می ۱۰ در بازار این در حدود ۱۸ میلیوم تومان می‌باشد. ۵G این گوشی امکان دانلود ۷۵۰۰ مگابایت و آپلود ۳۷۰۰ مگابایت در ثانیه را فراهم می‌کند.

Mi 10 lite 5G

مدل دو سیم‌کارت با حافظه‌ی ۲۵۶ این گوشی شیائومی را می‌توان با پرداخت ۹ میلیون تومان خرید. سرعت دانلود آن ۳۷۰۰ مگابایت و سرعت آپلود آن ۱۶۰۰ مگابایت در ثانیه است.

Redmi K30 5G و Redmi K30 pro

گوشی شیائومی K30 توان دانلود ۳۷۰۰ و آپلود ۱۶۰۰ مگابایت بر ثانیه را دارد. و مدل Pro با دانلود ۷۵۰۰ و آپلود ۳۷۰۰ مگابایت در ثانیه جز بهترین‌های ۵G شناخته می‌شود.

روش تبدیل گوشی شیائومی به مودم ۵G

گوشی‌ها از طریق قابلیت Hotspot به راحتی به مودم‌های بی‌سیم و بی‌‌دردسر تبدیل می‌شوند. اینترنت موبایل از نظر سرعت از بسیاری از خدمات دهنده‌گان WiFi پر سرعت‌تر است. حالا فکر کنید که گوشی‌ شما از شبکه‌ی ارتباطی ۵G پشتیبانی می‌کند. شما به سرعت انتقال داده‌ی شگفت‌انگیزی مجهزید.

IMG 20210816 100820

برای تبدیل گوشی شیائومی به مودم تنها کافی‌ست که گزینه‌ی Hotspot را فعال نمائید. برای این منظور گام به گام با ما همراه شوید.

گام اول:

وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.

گام دوم:

در بخش تنظیمات گزینه‌ی Portable Wi-Fi Hotspot را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

گام سوم:

در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Portable Hotspot را در حالت روشن قرار دهید. برای این کار کافی‌ست زبانه را از چپ به راست بکشید.

اگر در این صفحه Portable Hotspot را مشاهده نکردید، بر روی more (نمایش بیشتر) ضربه بزنید تا گزینه برای شما نمایش داده شود.

با انجام این مراحل گوشی‌ شیائومی‌تان به یک مودم سیار تبدیل می‌شود. بهتر است برای حفظ امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده از داده‌های گوشی‌ همراه‌تان برای شبکه‌ی Hotspot گوشی نام کاربری و گذرواژه تعریف کنید.

گام چهارم:

به بخش تنظیمات بازگردید و بر روی گزینه‌ی Portable Wi-Fi Hotspot ضربه بزنید. سپس در صفحه‌ی بازشده گزینه‌ی Setup Portable Hotspot را انتخاب نمائید.

گام پنجم:

در بخش تنظیمات زگزینه‌ی زیر را با اطلاعات شخصی‌تان تکمیل نمائید.

SSID: نام نقطه‌ی اتصال شخصی‌تان را وارد کنید. این نام در هنگام روشن بودن Hotspot توسط دستگاه‌های دیگر شناسایی می‌شود.

Password: رمز انتخابی‌ خود را در این کادر وارد کنید. بهتر است این رمز شخصی و دشوار باشد تا توسط دیگران قابل حدس نباشد. برای اتصال سایر دستگاه‌ها به اینترنت موبایل شیائومی‌تان باید گذرواژه عینا وارد شود.

اگر رمز را فراموش کردید، می‌توانید بر روی گزینه‌ی چشم (نمایش گذرواژه) ضربه بزنید، تا رمزعبور برای شما نمایش داده شود. در صورت استفاده زیاد از Portable Hotspot گوشی، بهتر است هرازگاهی رمز خود را تغییر دهید.

جمع‌بندی

با رسیدن تکنولوژی ۵G به ایران، این قابلیت خیلی زود در گوشی‌ها فعال شد. تفاوت سرعت انتقال داده‌ها هم از نظر دانلود و هم آپلود بسیاری از کاربران را مجاب کرده که از گوشی‌ خود به عنوان مودم استفاده کنند. کافی‌ست نگاهی به قیمت روز گوشی ۵G بیندازیم،‌ متوجه شویم برای خرید چند دستگاه هم‌زمان به علاوه‌ی یک مودم سیار مبلغ کمی می‌پردازیم. به ویژه زمانی که سراغ میان‌رده‌های گوشی شیائومی می‌رویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.