کد مطلب: ۳۱۳۱۱۱

استفاده ۱۰۰ درصدی شرکت اسکاتلندی از نیروگاه بادی

استفاده 100 درصدی شرکت اسکاتلندی از نیروگاه بادی

یکی از شرکت‌های بزرگ تامین انرژی در اسکاتلند قصد دارد برای تولید الکتریسیته، به‌طور کامل از مزارع بادی استفاده کند.

شرکت «اسکاتیش پاور» (Scottish Power)، نخستین شرکت از شش شرکت بزرگ انرژی در بریتانیا است که برای تولید الکتریسیته، سوخت‌های فسیلی را کنار می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرکت پس از فروش نیروگاه‌های گازی باقیمانده خود به شرکت «دراکس»، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با بکارگیری یک انرژی سبز ارزان، تولید کربن را با یک انرژی تجدیدپذیر جایگزین کند.

شرکت اسکاتیش پاور قصد دارد در چهار سال آینده، مبلغ 5.2 میلیارد پوند را برای دو برابر کردن ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر خود سرمایه‌گذاری کند.

به گفته مسئولان شرکت مادر «اسکاتیش پاور» موسوم به «ایبردرولا" (Iberdrola)، هدف از این برنامه، توقف 30 درصدی انتشار کربن تا سال 2020 و عاری شدن از کربن تا سال 2050 است.

57765158

اکنون شرکت اسکاتیش پاور قصد دارد انرژی مورد نیاز خود را از مزارع بادی تامین کند اما با وجود اینکه پنج میلیون از مشتریان این شرکت از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، هنوز مقداری از نیروی الکتریسیته، از کارخانه‌های ذغال‌سنگ و گاز تامین می‌شود.

گفتنی است که شرکت دراکس قصد دارد هنگام کمبود نیروی خورشید یا باد، از کارخانه‌های جدید خود برای تامین انرژی در انگلستان استفاده کند.

منبع:انگجت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.