کد مطلب: ۳۴۶۷۶۷

کارنامه بازار سرمایه در روز سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷

استقبال سهام‌داران بورس از نمادهای سیمانی

استقبال سهام‌داران بورس از نمادهای سیمانی

با افت قیمت سهم‌های دلاری شاخص بورس امروز با رشد اندکی همراه شد. نمادهای سیمانی که روز گذشته را با خبر افزایش نرخ ۲۰ درصدی سیمان به صف خرید گذراندند، امروز نیز با تقاضای خوبی از سوی فعالان بازار مواجه شدند.

با افت قیمت سهم‌های دلاری شاخص بورس امروز با رشد اندکی همراه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس که در روز گذشته 880 واحد رشد کرده بود، در جریان معاملات امروز نیز رشد کندی را به ثبت رساند.

شاخص بورس تهران در آخرین روز هفته با افزایش 135 واحدی در سطح 162 هزار و 940 واحدی قرار گرفت.

در طول جریان معاملات بورس امروز بیش از 400 هزار معامله به ارزش 482 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 617 هزار و 302 میلیارد تومان کاهش رسید.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و خودرویی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات همچنان در اختیار بانکی‌ها است. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 89 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

نمادهای سیمانی در بورس تهران

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس، محصولات چوبی، اطلاعات و ارتباطات، منسوجات، زراعت و زغال‌سنگ بودند.

نمادهای سیمانی در بورس تهران

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای وتجارت، های وب، بفجر، ونیکی و حکشتی و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فارس، فملی، کچاد، شپنا و ومعادن بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

شاخص کل که بیشترین تاثیر مثبت را از افزایش تقاضا در نماد وتجارت گرفته بود، درنهایت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام نمادهای دلاری به کار خود پایان داد.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 4.2 میلیارد تومان متعلق به نماد غگرجی و بیشترین عرضه نیز با 3.1 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

نمادهای سیمانی در بورس تهران

همچنین شاخص کل بازار فرابورس بدون تغییر در سطح ۱۹۸۰ واحدی باقی ماند که نماد میدکو و مارون بیشترین تاثیر مثبت و نماد ذوی و دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی بورس امروز

گروه بانکی امروز روندی مثبت داشتند.

گروه کاشی و سرامیک گزارش‌های نسبتا مناسبی را روانه کدال کردند.

گروه دارویی با توجه به افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها و همچنین کمبود دارو به نظر می‌رسد بعضی از شرکت‌های این گروه دوره وصول مطالبات خود را کاهش داده‌اند.

نمادهای سیمانی که روز گذشته را با خبر افزایش نرخ ۲۰ درصدی سیمان به صف خرید گذراندند، امروز نیز با تقاضای خوبی از سوی فعالان بازار مواجه شدند.

همچنین امروز عرضه اولیه نماد لوتوس در قیمت 1950 الی 2050 ريال و با سهمیه 2000 سهم برای هر کد به بازار عرضه شد که در نهایت قیمت سهام لوتوس در 2050 ریال کشف شد و به هر کد (نفر) حدود 1439 سهم معادل 297 هزار تومان تعلق گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.