کد مطلب: ۲۹۸۱۰۲

استقبال روسیه از ایجاد جایگزین سوئیفت در گروه بریکس یا اروپا

استقبال روسیه از ایجاد جایگزین سوئیفت در گروه بریکس یا اروپا

معاون بانک مرکزی روسیه پیشنهاد داده است که در سطح کشورهای گروه بریکس یا اتحادیه اروپا، یک سیستم پرداخت جایگزین سوئیفت ایجاد شود. این پیشنهاد معاون بانک مرکزی روسیه در واکنش به پیشنهاد وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر ایجاد یک سیستم سوئیفت مستقل اروپایی بوده است.

معاون بانک مرکزی روسیه پیشنهاد داده است که یک جایگزین برای سیستم سوئیفت جهت انجام پرداخت‌ها در سطح گروه بریکس یا اتحادیه اروپا ایجاد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسکوروبوگاتوا گفته است که اگر چنین گفتگوهایی در رابطه با ایجاد یک جایگزین برای سوئیفت در سطح گروه بریکس یا اتحادیه اروپا آغاز شود، به طور قطع مفید خواهد بود. وی افزوده است که این بدان معنا نیست که سیستم‌های موجود باید کنار گذاشته شود یا به طور کامل جایگزین شود، بلکه هدف این است که سیستم‌های دیگری نیز ایجاد شود. سیستمی که کمک کند محاسبات به صورت متفاوتی انجام شود تا شاید این سیستم مؤثرتر باشد.

در ماه آگوست هیکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از اتحادیه اروپا درخواست کرد که سیستم سوئیفت مستقل از سیستم سوئیفت کنونی، به منظور محافظت شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ایجاد شود تا هدف حفظ تجارت با این کشور محقق شود.

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازارهای مالی روسیه پس از این اظهارات گفته است که تمایل سیاستمداران اروپایی برای ایجاد یک جایگزین برای سوئیفت ممکن است با تمایل به انجام پرداخت با کشورهای دیگر به وسیله یورو توضیح داده شود.

طبق گفته قانون‌گذاران این اقدام نیازمند وجود یک زیرساخت مستقل است تا به جلوگیری از تمام گزارش‌های معاملات مالی که از آمریکا عبور می‌کنند، کمک کند. چراکه در حال حاضر بخش اعظمی از این اطلاعات مالی به این دلیل که اکثریت معاملات به دلار انجام می‌شود، در اختیار آمریکا قرار می‌گیرد.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.