کد مطلب: ۱۸۰۰۹۶

استقرار ۲۵۰۰ گشت راهداری در زمستان

استقرار ۲۵۰۰ گشت راهداری در زمستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: در زمستان امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ گشت راهداری در ۶۴۹ راهدارخانه ثابت مناطق مختلف کشور مستقر شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: در زمستان امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ گشت راهداری در ۶۴۹ راهدارخانه ثابت مناطق مختلف کشور مستقر شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داریوش نصر، در حاشیه تجلیل از راهداران نمونه استان اردبیل اظهار کرد: راهداران پرتلاش ما از ۱۵ آذرماه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و صعب‌العبور کشور شروع کردند به‌طوری‌که تا ۲۵ فروردین سال آینده این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما رزمایشی را با حضور پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و امدادخودرو از ۲۰ آذرماه آغاز کردیم و تا ۲۰ اسفندماه این رزمایش در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: سازمان راهداری با ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک فعالیت خود را در قالب طرح زمستانی شروع کرده و با بهره‌گیری از ۱۸ هزار پرسنل که ۱۴ هزار نفر از آن‌ها به‌صورت مستقیم در عملیات راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند انجام وظیفه کرده و در خدمت هموطنان خواهند بود.

نصر از فعال شدن ۲ هزار و ۵۰۰ گشت راهداری در کشور خبر داد و افزود: این راهداران پرتلاش در ۶۴۹ راهدارخانه سراسر کشور فعالیت خواهند کرد و با استقرار در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی گفت: عملیات راهداری ما در سه بخش شامل قبل، حین و بعد از بارش تدارک دیده شده که قطعا این عملیات با استفاده از تمام ظرفیت و توان سازمان و نهادهای مرتبط انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی و همچنین کمیته‌های متعدد در ستاد سعی داریم با توافقی که با پلیس راهور، هلال احمر و امداد و نجات داشتیم براساس شرح وظایفی که مشخص شده در عملیات راهداری و ترافیک زمستانی محورهای مختلف کشور خدمات مناسب، مطلوب و رضایت‌بخشی را انجام دهیم.

نصر در ادامه اضافه کرد: این نیروها در یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور حاضر شده و اجازه نخواهند داد تا در زمستان بارش برف و یا برخی از حوادث دیگر مانع از تردد و گذر هم‌وطنانمان شود.

وی در ادامه در مورد نوسازی ناوگان راهداری نیز گفت: ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۲۰۰ خودروی کمک‌دار در شهریور ماه امسال به استان‌ها تحویل دادیم و قرار است ۲۸۰ دستگاه دیگر نیز خریداری و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اذعان کرد: ۶۰ دستگاه نمک‌پاش هوشمند به ناوگان راهداری کشور افزوده شده و سعی می‌کنیم تا ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید را نیز به سرعت به راهدارخانه‌ها تزریق کنیم تا به ناوگان توانمند این مجموعه افزوده شود.

نصر در مورد وضعیت استان اردبیل نیز اضافه کرد: استان اردبیل جزو ۱۰ استانی است که در تخصیص اعتبارات سعی کردیم با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در این استان منابع خوبی تزریق شود به طوری که به این استان ۷ دستگاه ماشین‌آلات جدید راهداری واگذار خواهیم کرد و در مجموع ۲۳ دستگاه فرسوده راهداری این استان نیز در مرحله بازسازی و نوسازی است.

وی گفت: از این ۷ دستگاه ماشین‌آلات جدیدی که به استان اردبیل تحویل خواهیم داد دو دستگاه به ستاد مرکزی تحویل داده شده و ۵ دستگاه دیگر نیز در راهدارخانه‌ها فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در تجهیز امکانات و ماشین‌آلات به استان اردبیل در سال‌های اخیر توجه ویژه شده است، افزود: ما هیچ مشکلی در نوسازی، تعمیر و تجهیز و همچنین تزریق دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید نداریم و امیدواریم با آمادگی کامل بتوانیم به هم‌وطنان خود در مناطق کوهستانی و سردسیر استان اردبیل ارائه خدمات کنیم.

نصر اظهار کرد: ما در ۶۴۹ راهدارخانه کشور به اندازه کافی نمک، شن و آذوقه مورد نیاز مسافران عبوری و گذری را نیز تامین کردیم تا در صورت وقوع بحران احتمالی بتوانیم به هم‌وطنان به سرعت ارائه خدمات کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.