کد مطلب: ۶۱۶۹۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استیضاح ۲ وزیر دیگر کلید خورد/ اولین اخراجی دولت رئیسی کیست؟

استیضاح ۲ وزیر دیگر کلید خورد/ اولین اخراجی دولت رئیسی کیست؟

وزرای اقتصاد و صنعت توانستند جریان استیضاح خود را متوقف کنند اما حالا دومینوی استیضاح وزرای رئیسی به وزیر کار و بهداشت رسیده و به نظر می‌رسد یکی از این دو نفر به زودی به مجلس می‌رود. اما اولین اخراجی دولت رئیسی کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته نام دو وزیر دولت رئیسی برای استیضاح مطرح شد؛ یکی حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دیگری بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت. اگرچه به نظر می‌رسد استیضاح وزیر کار جدی‌تر است.

استیضاح وزیر کار جدی است؟

اما چرا نمایندگان می‌خواهند وزیر کار را استیضاح کنند؟ ماجرای استیضاح حجت عبدالملکی بعد از انتصابات اخیر او در وزارت کار کلید خورد. مجموعه انتصاباتی که عبدالملکی گفته بر مبنای پنج شاخص مهم است. اما نمایندگان مجلس نظر دیگری دارند.

نماینده شوش و کرخه اعلام کرده که مجلس از روند اقدامات و کارهای حجت عبدالملکی رضایت ندارد و برای همین خواستار استیضاح اوست.به گفته این نماینده مجلس، ضعف در تصمیم‌گیری، عدم شناخت دقیق از حوزه عمل وزارت کار، انتصابات آشفته و اصرار بر بکارگیری مدیران غیرتخصصی از مهم‌ترین دلایل استیضاح عبدالملکی است. اگرچه به نظر می‌رسد مهمترین دلیل استیضاح عبدالملکی، انتصابات اخیر اوست.

استیضاح وزیر بهداشت اعلام وصول شد!

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت هم گزینه دیگر مجلس برای استیضاح است. چند روز قبل، خبری از قول محسم بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس منتشر شد که اعلام می‌کرد درخواست استیضاح وزیر بهداشت با ۲۲ امضا اعلام وصول شده و به دست هیات رئیسه رسیده است.

اما بندپی کمی بعد اعلام کرد که چنین خبری درست نبوده. البته بعد از آن کیومرث سرمدی واله، نماینده اسدآباد گفته که مساله استیضاح وزیر بهداشت در مجلس مطرح شده اگرچه دلیل آن را نمی‌دانم!

این نماینده مجلس هم به ماجرای استیضاح وزیر کار اشاره کرده و گفته: درخواست این استیضاح ثبت شده و حالا بستگی دارد که نمایندگان تا چه اندازه با این امر همراهی کنند. از همین رو به‌صورت قطعی نمی‌توان اظهارنظر کرد اما همانطور که گفته شد برخی تلاش‌ها برای این مسئله در جریان است.

قبل از وزیر کار و وزیر بهداشت، ماجرای استیضاح وزیر اقتصاد و صمت هم مطرح بود. اگرچه استیضاح وزیر صمت، طولانی نبود و ماجرای آن به سرعت مختومه شد، اما مساله استیضاح خاندوزی تا چند هفته در صدر اخبار بود و حتی گفته شد که احتمالا او قبل از استیضاح، استعفا کند.

اگرچه استیضاح احسان خاندوزی هم به سرعت فراموش شد. چون احتمالا نمایندگان فرد جدیدی را برای استیضاح پیدا کرده بودند؛ حجت عبدالملکی.

دلیل اصلی استیضاح خاندوزی، بورس بود و دخالت‌های دولت در این حوزه. اما با جدی شدن مساله استیضاح، خاندوزی سفری به قم داشت که در آن با برخی از روحانیون اقتصاد اسلامی دیدار کرد و بعد از آن دیدار ماجرای استیضاح او هم مختومه شد. به نظر می‌رسید این سفر راهکار خاندوزی برای حفظ سمت وزارت او بود.

اما گویا مجلس مصر است که در شرایط کنونی یکی از وزرای رئیسی را به مجلس ببرد و استیضاح کند. حالا یا وزیر بهداشت را یا وزیر کار و اقتصاد. باید دید قرعه به نام کدام فرد می‌افتد!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وزیری که هیچ کاری برای بازنشستگان نگرده وخیال هم نداری بکند باید دولت را ترک کند

    • حسین

      وزیری که وزارتخانه را به یک محل جدا از شنیدن حرف ارباب رجوع می کند و مدیر بی تجربه و ریاست طلب حوزه وزارتیش دستور عدم رویا روی مسیولین را با مردم می دهد باید از وزارتخانه ای که 70میلیون ایرانی را اداره می کند اخراج باید گردد و تمام منتسبین جاه طلبی بیرون انداخته شوند انشاالله

  • نعمتی از بهادربیک همدان

    اقای عبدالمالکی فقط میتونه تو این برنامهای تلویزیونی شغل ایجاد کنه وگرنه برای وزیر بودن باید یک اقتصاددان ویک نفرتحصیلات تو سطح وزارت کار باید باشه فقط یک کسی بیاد که از روز اول فقط اشتغال ایجاد کنه روزی بیست نفر هم شغل ایجاد کنه عالی میشه

  • محسن

    وزرای سیدمحرومان خیلی نا امید کننده هستن.نه طرح جدیدی نه گفتمان جدیدی نه برنامه اصولی، هیچی ندارن فقط دارن کارهای منسوخ و بدرد نخور طی ۴۵ سال گذشته رو دوباره انجام میدن.خو اگه قرار بود همون طرز فکر و همون کارها نتیجه بده که کشور به بن بست نمیخورد.

    • حسین

      عبدالملکی در حد و اندازه وزیر نبوده و نیست مشاوران بچه و بی تجربه اش در حوزه وزارتی نمی تواند پیشبردی داشته باشد