کد مطلب: ۲۸۵۰۹۱

اصلاحیه قانون نظام صنفی انجام شد

اصلاحیه قانون نظام صنفی انجام شد

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحیه قانون نظام صنفی به اتمام رسید، گفت: اینکه این اصلاحیه در چه مقطعی به تقدیم مجلس شود در حال بررسی است.

اصلاح قانون نظام صنفی مدت‌های زیادی است که جزو دغدغه اصناف کشور شده و تاکید زیادی بر اصلاح این قانون دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فعالان صنفی ایرادات متعددی به این قانون گرفته‌اند اما، یکی از اصلی‌ترین ایرادها به این قانون درباره اعضای هیات‌مدیره اتحادیه‌ها از تاریخ انتخاب است که بر اساس قانون، اعضای هیات مدیره حق عضویت بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات‌مدیره اتحادیه را ندارند.

حدود پنج سال از تصویب اصلاحیه قانون نظام صنفی با 96 ماده در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما، این قانون نتوانست نظر موافق اصناف را جلب کند و با روی کار آمدن دولت جدید درخواست اصلاح این قانون را ارائه کردند.

اما، با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از وعده اصلاح نظام صنفی می گذرد اما، ظاهرا با توجه به فرصت زیادی که در این باره از دست رفته اما، هنوز عزم و تصمیمی برای اصلاح این قانون و ارائه آن به مجلس وجود ندارد.

سید جواد احمدی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت اصلاحیه این قانون با بیان اینکه اصلاحیه قانون نظام صنفی آنچه مدنظر وزارت صنعت،معدن و تجارت بود انجام شده است، اظهار کرد: برخی از موادی که نیاز به اصلاح داشت با همکاری اتاق اصناف،سایر تشکل‌ها و دستگاه مرتبط انجام شده و در حال حاضر آماده است، اینکه در چه مقطعی به عنوان طرح یا لایحه تقدیم مجلس شود در حال بررسی است.

وی درباره زمان ارسال اصلاحیه به مجلس افزود: باید همه جوانب کار را در نظر گرفته شود و زمان خاصی را نمی‌توان اعلام کرد که این اتفاق صورت می‌گیرد و برای به نتیجه رسیدن یک پروسه زمان بری خواهد بود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: آنچه در وزارت صنعت باید در این مورد صورت می‌گرفت انجام شده و اصلاحیه آماده است.

منبع:‌ میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.