کد مطلب: ۳۳۳۶۰۲

دولت برای اصلاح نرخ ارز ۵ سال زمان را از دست داد

دولت برای اصلاح نرخ ارز ۵ سال زمان را از دست داد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با انتقاد از تاخیر در تصمیم گیری های مهم گفت: تحریم داخلی بسیار بدتر از سختگیری و تحریم خارجی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسعود خوانساری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران افزود: یک سوال در ذهن دارم که چرا کشور ما با توجه به پتانسیل های داخل کشور که مسیر شمال به جنوب، موقعیت سرزمینی و هم مرزی با هشت کشور از مشخصه های آن است، باید بیش از سه میلیون بیکار داشته باشد و پنج دهک آن زیر خط فقر به سر ببرند؟ این در حالی است که نخبه ها هر سال کشور را ترک می کنند و همه اینها به این برمی گردد که در مواقع مناسب تصمیم نمی گیریم.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: در خصوص ارز که عمدتا بحث روز است حدود ٥ سال برای تک نرخی کردن و واقعی کردن نرخ تصمیم نگرفتیم و به یکباره ۳۰ بخشنامه صادر شد.

وی افزود: در FATF به موقع تصمیم نگرفتیم در حالی که به خوب و بد آن کاری ندارم ولی بالاخره باید روی آن تصمیم بگیریم؛ ضمن اینکه بخش خصوصی را در اقتصاد باور نداریم.

خوانساری گفت: سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری مورد عمل واقع نمی شود؛ این در حالی است که صادرات با مشکلات مزمن مواجه است و از خبرگان این بخش نظرخواهی نمی‌شود؛ بسیاری از صادرکنندگان خوشنام کار صادرات را متوقف کرده اند. کشورها بدون مشارکت بخش خصوصی رشد نمی کنند.

خوانساری گفت: دولت اگر می خواهد در حوزه صادرات موفق باشیم باید کار را به کاردان بسپارد. در حوزه پوشاک، بازار ایران در اختیار چین و ترکیه است در حالیکه اگرچه واردات داشتیم ولی اکنون می توانیم صادرات داشته باشیم؛ البته مشکل اصلی تولیدکنندگان عدم امکان ثبت سفارش مواد اولیه واردات است.

خوانساری گفت: تحریم داخلی بسیار بدتر از سختگیری و تحریم خارجی است؛ این در حالی است که اکنون علی رغم مشکلات تحریم می توانیم صادرات را رونق دهیم.

او ادامه داد: ما با ساخت نیروگاه می توانیم برق منطقه را تامین کرده و در شرایط تحریم ارزآوری داشته باشد؛ پس دولت باید زمینه ساز حل مشکلات و هموار کردن راه باشیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.