کد مطلب: ۶۵۶۶۵۸

اصلاح نظام پرداخت حقوق‌ها با سامانه پاکنا

اصلاح نظام پرداخت حقوق‌ها با سامانه پاکنا

وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از پرداختی‌ها تا پارسال بیرون از نظامات رسمی بود، که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و راه اندازی سامانه پاکنا، اصلاح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از پرداختی‌ها تا پارسال بیرون از نظامات رسمی بود که راه اندازی سامانه پاکنا ، اصلاح شدند.

براساس گزارش باشگاه خبرنگارن جوان ، سید احسان خاندوزی گفت: سازمان اداری و استخدامی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری کشور و سامانه پاکنا در وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمک کرده اند که در ماه‌های گذشته، برای اولین بار طبقه بندی بسیار دقیقی از اطلاعات حقوق‌بگیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش عمومی غیردولتی ایجاد شود.

او می‌گوید: بسیاری از پرداختی‌ها تا پارسال بیرون از نظامات رسمی بود، اما با همکاری دستگاه‌های اجرایی و راه اندازی سامانه پاکنا، بسیاری از این پرداختی‌ها اصلاح شد. در رابطه با همین شفاف‌سازی، در برنامه ششم توسعه توضیحاتی داده شده؛ اما در دوره‌های گذشته به آن توجهی نشده و باید امسال یعنی در سال پایانی این برنامه، احکام مربوط به شفافیت حقوق و دستمزدها در کشور اجرایی شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هچنین گفت: هرکدام از زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد که به سامانه ملی مجوزها متصل نشده باشند، به محض دریافت گزارش تخلفات، با مدیران آن‌ها برخورد قاطعانه خواهد شد و شفافیت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

آقای سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد مجلس گفته، تاکنون اطلاعات مربوط به دو میلیون و صد هزار نفر از کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین، رسمی آزمایشی، طرح پزشکان و پیراپزشکان، قراردادی موقت و غیره در سامانه پاکنا ثبت شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.