کد مطلب: ۴۵۲۴۰۳

دبیر اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است؟

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است؟

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: در حال حاضر بخشنامه معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده به شورای نگهبان ارسال شده است. چنانچه اعضای شورای نگهبان با این بخشنامه موافقت کنند رونق در سال جهش تولید به کارگاه‌‎‌های تولیدی و توزیعی باز خواهد گشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دی ماه سال گذشته بود که ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران از معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد. هر چند که با تصویب مجلس مبنی بر حذف اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده این بخشنامه قابلیت اجرا نداشت اما اخیرا خبرها از ارسال این بخشنامه به شورای نگهبان حکایت داشته است.

در همین رابطه دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که چرا اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف نشده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: در دی ماه سال گذشته با پیگیری اعضای هیات رئیسه اتحادیه‌ طلای تهران افراد توانستند نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مبنی بر معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده جلب کنند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه به تعویق افتاد.

نادر بذرافشان افزود: در حال حاضر بخشنامه معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده به شورای نگهبان ارسال شده است. چنانچه اعضای شورای نگهبان با این بخشنامه موافقت کنند در سال جهش تولید به کارگاه‌‎‌های تولیدی و توزیعی رونق باز خواهد گشت.

وی اظهار کرد: البته در این بخشنامه قرار شد که مالیات از اجرت طلا و نه از اصل طلا گرفته شود. امیدوارم در سال جهش تولید با نظر مثبت اعضای شورای نگهبان بازار طلا از رکود خارج شود و کارگاه‌های بسته شده به فعالیت‌های دوباره خود بازگردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    مالیات رو فقط ما طبقه مرفه و پولدار یعنی کارمندان و کارگران باید پرداخت کنیم.طلافروشان و پزشکان و وکلا و …خیلی دیگر از اصناف چون درآمد کمی دارند نباید مالیات بدن و ما حاضریم جور این طبقات محروم و مظلوم رو بکشیم.