کد مطلب: ۶۶۸۰۲۴

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور درباره مالیات اصناف

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور درباره مالیات اصناف

طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور برای تعیین مالیات اصناف، کسبه و تراکنش‌های بانکی ملاک اعتماد و صحت ادعای افراد پرداخت‌کننده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در تعیین مالیات اصناف و کسبه و رسیدگی به تراکنش‌های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارتخوان، اصل بر صحت ادعای مودی است.

ایرنا گزارش داد، در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است:

در اجرای صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در باب اعتماد ماموران مالیاتی سراسر کشور به اصناف و کسبه، بار دیگر موکدا به ادارات امور مالیاتی یادآور می‌شود در تعیین مالیات اصناف و کسبه محترم ضمن اعتماد کامل به آنها، در رسیدگی به تراکنش‌های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارتخوان اصل را بر صحت ادعای آنان بگذارند و مالیات ایشان با رعایت کامل مقررات قانونی تعیین نمایند، مگر آنکه طبق اسناد و مدارک و شواهد و قرائن مثبته خلاف ادعای آنها ثابت شود.

این امر در خصوص مودیانی که علیرغم داشتن درآمدهای کلان اقدام به فرار مالیاتی کرده و مالیات واقعی خود را نمی‌پردازند، مصداق نداشته و ادارات امور مالیاتی موظفند ضمن شناسایی این گروه از مودیان نسبت به مطالبه و وصول مالیات متعلقه اقدام نمایند.

پیش از این خبرنگار تجارت‌نیوز طی گزارشی به این سوال پاسخ داده بود که آیا مالیات اصناف تغییر می‌کند؟ برای مطالعه این گزارش به لینک مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرتضی

    من هرروز۵میلیون فروش دارم روی هم رفته هرماه ۱۰۰میلیون.ولی ماه بعد برای خریدجنسی که ۱۰۰میلیون دراورده ۱۲۰میلیون میدم همان جنس ومیخرم اینجا من ۲۰میلیون عقب میام که هیچ؛ چیزی که خرج خانه میکنم نیز از سرمایه ام خرج میکنم،الان ۹ماهه سرمایه ام هرروزکمترمیشه.پس چطور میتوان کارت خوان رامبناقرارداد،پول ردوبدل میشه ولی منافع نیست ضرر هم میکنیم

  • ناشناس

    سلام بنده یک دفتر املاک تو حاشیه شهر دارم یک ملک ورثه برا مشتری فروختم خریدار یکجا شش میلیارد بحساب من زد تا هر یک از ورثه سهم خود را از واسطه دریافت کنند طی چک بانکی منم کمسیون قانونی گرفتم سال ۹۹حالا ۶۰۰ملیون مالیات آمده برام نمی‌دونم اگه میخواستم قبول نکنم معامله نمیشد سی ملیون کاسبی کردیم حالا بیست برابر مالیات بدیم

  • ناشناس

    هر روز قیمت‌ها می‌ره بالا ملت فکر می‌کنه مغازه دار داره سود میکنه در صورتیکه همونی رو که می فروشیم دیگه نمی‌تونیم بخریم

  • ناشناس

    استادفروشنده که ضررنمیکنه جنسوهرچندبخری درصدسودتومیکشی روش اون مصرف کننده است که ضررمیکنه تازه اگه جنسی ارزون بشه شمامیگین من گرون خریدم وارزون نمیدم البته دربعضی مواردهم حق باشماست کلاسیستم اقتصادمامشگل داره ولی درکل ضززکننده واقعی مصرف کننده بیچارست

  • ناشناس

    کارتخوان نباید ملاک باشه چون همه وجوه واریزی سود نیست اصل جنس هم هست، تازه باید روز بروز اجناس رو برای فروش گرونتر بخری! چه جوری حساب میکنند و میخوان مالیات بگیرند باید کارشناسی بشه درغیر اینصورت صدای ملت در میاد ونارضایتی بدنبالش.

  • ناشناس

    سازمان امور مالیاتی اگر واقعاً صداقت دارد قانون مالیات بر کارتخوان را اصلاح کند نه اینکه جهت آرامش موقت کاسبان بیانیه فریب آمیز ارائه کند و بعداً پدر کاسبان را در بیاورند! و در کل اداره کشور با این همه مالیات کار درستی نیست و کشورداری هم نیست اگر دولت کدام امکانات را به مردم داده چه در شرایط تحریم با اخذ مالیات بیشتر موجب گرانی های بیشتر میشود دولت باید به جای افزایش مالیات مرهمی بر دردهای مردم بگذارد و تا پایان تحریم ها از مالیات و عوارض چشم پوشی کند و تنها در بازار بلکه در همه جا! مالیات کوچکترین نفعی به مردم ندارد نباید مردم با کیفیت آنگولا زندگی و مالیات اروپا را بدهند این درست نیست مردم به شدت در فشارند تاخیر در واکسن هم ضربه شدیدی به بازاریان وارد کرد دولت باید اجازه دهد حال بازاریان به خود بیاید با توجه به گرانی های وحشتناک بازاریان قدرت تامین اعتبار حب های سنگین خود را ندارند حالا هم دولت چشم طمع کسب بازاریان و کاسبان دارد با تشکر