کد مطلب: ۴۳۱۹۰۶

اطلاعیه مهم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ویروس کرونا

اطلاعیه مهم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ویروس کرونا

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه مهمی درباره ویروس کرونا منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به شیوع برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های گسترده و غیررسمی درباره ویروس کرونا در کشور که موضوع همه مردم ایران است، توصیه می‌شود رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، موارد زیر را در انتشار و بازنشر اخبار مورد توجه قراردهند:

1. هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن انتظار می‌رود از منبع تولید اطلاعات و صحت و سقم ان مطمئن شوید و مانع از انعکاس «برداشت از موضوع- گمانه و اطلاعات ناقص» شوید.

2. انتشار گمانه زنی‌ها، شایعات و فایل‌های صوتی، تصاویر و ویدئوهای بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهادهای رسمی صرفا موجب اضطراب و اغتشاش خبری است و تنها آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهد لذا توصیه می شود به اخبار تولیدی رسانه‌های شناسنامه دار و رسمی توجه گردد.

3. کرونا، یک مساله جهانی است و شفافیت در اطلاع‌رسانی موثق و دقیق وظیفه ابلاغی از سوی رئیس جمهور محترم به همه دستگاه‌هاست و طبعا از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این موضوع، دقت را برای صحت، سپس سرعت و رقابت را در اولویت بعدی قرار دهند.

4. با توجه به تخصصی بودن موضوع، صرفا به انتشار اخبار رسمی از نهادهای ذی‌ربط و در راس آن، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازید.

5. از نشر و درج نظرات و دیدگاه‌های سایر دستگاه‌ها، چهره‌ها و مسئولان که متخصص و یا مرتبط با موضوع نیستند حتی‌الامکان خودداری شود.

6. اهتمام همه رسانه‌های کشور که دغدغه ایران را دارند، افزایش آگاهی مردم، ایجاد همبستگی ملی برای پیشگیری و بسیج همه امکانات برای کاهش انتشار ویروس و درمان مبتلایان احتمالی است و از رسانه‌ها که در این موارد همواره پیشگام و ازهفته ها قبل اطلاع رسانی را اغاز نموده‌اند انتظار می‌رود، همچنان همین مسیر را تداوم بخشند.

7. با توجه به انتشار گسترده اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، وظیفه رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی است که میدان دار و مرجع اطلاع‌رسانی برای مردم باشند تا ضمن جلوگیری از نگرانی بی‌مورد موجب حفظ آرامش روانی مردم با دریافت ، اخبار درست و دقیق مورد نیاز مردم دراین شرایط شویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.