کد مطلب: ۵۹۴۴۳۲

شفاف‌سازی ۴ نماد بورسی

شفاف‌سازی ۴ نماد بورسی

طی چند روز گذشته در سامانه کدال اطلاعیه‌های متعددی درباره افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها منتشر شده است که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «گدنا»: شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک از انعقاد قرارداد مهمی خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک، به موجب تفاهم‌نامه تامین غذای موردنیاز کارکنان شرکت پتروشیمی کاویان در تمام روزهای هفته اعم از روز کاری و تعطیل از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ به مدت یک سال آغاز می‌کند. در این خصوص به اطلاع می‌رساند از محل این تفاهم‌نامه مبلغ ۸/ ۵۰میلیارد تومان درآمد و ۴۴ میلیارد تومان بهای تمام شده و۸/ ۶میلیارد تومان سود قبل از مالیات برآورد شده است.

«قجام»: شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت‌جام در اطلاعیه‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی درباره شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد؛ پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در طبقه زمین، به استحضار می‌رساند این افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

«ثاژن»: شرکت سخت آژند نیز از فسخ قراردادهای مهم خود خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که به دلایل زیر قرارداد فروش سه دانگ ملک مشهد فسخ شد:

عدم پاسخ استعلام و اخذ مجوز از آستان قدس و اداره اوقاف جهت انتقال و حق واگذاری مورد تایید خریدار تا سر رسید چک.

دستور شورای شهر مشهد و دستور مقام قانونی درباره الزام به پر کردن گود‌برداری پروژه توسط شهرداری به دلیل تاخیر در ساخت و تغییر در وضعیت پروژه براساس شرایط معامله.

لازم به ذکر است مبلغ قرارداد ۶/ ۲۶میلیارد تومان بوده است.

«کرماشا»: صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز در اطلاعیه‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی درباره شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که دلیل اختلاف بین قیمت جهانی اوره و نرخ فروش شرکت عطف به نامه مورخ ۱۲/ ۸/ ۱۴۰۰ به استحضار می‌رساند: شرکت‌های تولید‌کننده اوره در راستای مدیریت کنترل تولید و جلوگیری از انباشت محصول و جلوگیری از توقف تولید، اقدام به پیش‌فروش محصول می‌کنند که در نتیجه صدور پیش فاکتور و زمان تحویل محصول و تاریخ محقق شدن فروش تفاوت داشته و این امر موجب اختلاف قیمت ثبت شده در دفاتر با نرخ جهانی ماه مورد گزارش می‌شود. ارقام گزارش شده درباره فروش صادراتی مهر ماه با توجه به توضیحات فوق مربوط به پیش فاکتور صادره در شهریور ماه است که مطابق قیمت‌های جهانی آن ماه بوده و با توجه به برداشت محصول در مهر ماه فاکتور فروش صادر و درآمد محقق شده است. با توجه به روند رو به رشد قیمت محصول اوره در مهر ماه و اقدامات صورت گرفته درباره پیش فروش محصول، برداشت محصول فروخته شده مهر ماه در آبان ماه صورت می‌پذیرد و با قیمت‌های جهانی مهر ماه مطابقت دارد. لازم به توضیح است نرخ‌های تسعیر درباره فروش‌های صادراتی در دفاتر شرکت براساس نرخ‌های اعلامی سامانه نیما است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با تقدیم احترام ریاست محترم بورس استدعا داریم بیزحمت لطفا عنایت فرمایید در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه کارگزاری مفید خرید آنلاین بسیاربسیار بسیاربسیار کارخطر ناک ست وبیشترین ظلم به حق سهامداران خرد است این خرید آنلاین درعوض اینکه پشتیان سهامداران خرد باشیم و شاهدان عینی رشد شکوفایی سهامداران خرد باشیم لذا ازشما استدعا داریم قانون خرید آنلاین بطورکلی حذف وقانون روال قبل یعنی بصورت خودکار اتوماتیک باشه انشالله انشالله انشالله والسلام سهامداران خرد