کد مطلب: ۴۹۹۹۵۰

اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره واردات واکسن کرونا

اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره واردات واکسن کرونا

محمد اسلامی گفت: در هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و مشکلی برای جابجایی واکسن کرونا نداریم و هر لحظه جزئیات را به ما اعلام کنند کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی این وزارتخانه برای حمل واکسن کرونا، گفت: مشکل جابجایی واکسن کرونا را نداریم و هر لحظه که وزارت بهداشت مقصد را اعلام کند آماده جابجایی و وارد کردن واکسن می‌شویم.

وی ادامه داد: مسئولی که در وزارت بهداشت آن صحبت را مطرح کردند به ما نگفتند و ما اطلاع نداریم این فرد با چه کسی صحبت کرده است.

گفتنی است، پیش‌تر «مصطفی قانعی» رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود ایران در اتحادیه جهانی واکسن کرونا (کوواکس) اعلام کرده که واکسن فایزر را نمی‌خواهد چرا که این واکسن به شرایط و الزاماتی مانند زنجیره سرد منفی ۷۰ درجه نیاز دارد و این امکانات در هواپیماها و سیستم حمل و نقل ما وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «اخیرا یکی از مسئولان اعلام داشته است که ایرلاین‌های ایرانی امکان حمل واکسن‌های کرونا را به کشور ندارند، آیا این موضوع صحت دارد؟»، گفت: ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مشکلی برای جابه‌جایی و حمل واکسن کرونا ندارند و ما آمادگی حمل و جابه‌جایی این واکسن را داریم.

تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده است که هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا وجود ندارد و اکنون دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی این سازمان طی بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که این دو ایرلاین هیچ مشکلی برای واردات انواع واکسن از جمله فایزر ندارند.

شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز حدود ۳ هفته پیش گفت: در یکی از فرودگاه‌ها اقدامات مربوط به تجهیز انبارها برای نگهداری واکسن کووید ۱۹ آغاز شده است و به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن‌ها به کشور می‌شویم.

یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی اکسید کربن منجمد یا یخ خشک است، زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت دی. اچ. ال درباره حمل ونقل واکسن، همه هواپیماهای پهن پیکر می توانند حداکثر حدود یک تن یخ خشک در کانتینرهای منجمد عایق بندی شده، حمل کنند.

شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینرهای دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه های آزمایشی واکسن ها استفاده کرده که با نیتروژن مایع، کالاها را تا دمای منهای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰ روز سرد نگه می‌دارد.

آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه حل بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم موفق به ورود درست و صحیح واکسن‌ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایمان

    مرگ بر همه جا میگیم
    بعد کله ملق میزنیم و گریه زاری میکنیم تا بلکه از همون همه جا بتونیم واکسن بخریم بیاریم بزنیم ک نمیریم
    زیبا نیست؟!
    التماس اندکی تفکر
    البته اگر عقلی برای تفکر وجود داشته باشه!!!

  • ناشناس

    بله واقعاً از حمل و نقل مشکل خاصی ندارد واماده هست ولی مهم اینست که جناب روحانی وامثالش تا هنوز جیبشان پرنشده ومیخواهند بودجه ای که برای واکسن خارجی تصویب شده را مثل پولهای بلوکه شده ای که چندسال پیش آزاد شدازطرف آمریکا حیف ومیل کند .خیلی راحت و بدون دردسر فقط یک دروغ معمولی که هواپیمای قسطی خریده بود وپول نقد را کوفت کردند

  • ناشناس

    تهمت و افترا راحت هم پخش میشود ولی متأسفانه حرف حقیقت است که تلخ است

  • ناشناس

    مسوولین عزیز،بدانید امسال عید مردم در خانه نخواهند ماند،میخواهید واکسن بزنید میخواهید نزنید