کد مطلب: ۶۵۶۶۱۹

اظهارات گزارشگر سازمان ملل درباره تحریم‌های ایران

اظهارات گزارشگر سازمان ملل درباره تحریم‌های ایران

«آلنا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد تحریم‌های ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها از سال ۲۰۱۸ تاثیرات بسیار منفی بر اقتصاد ایران داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اظهارات گزارشگر سازمان ملل درباره تحریم‌های ایران چه بود؟

به نقل از ایسنا ، نشست خبری گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر ظهر امروز در تهران برگزار شد.

آلنا دوهان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امروز گزارش اولیه از نتایج سفر ۱۲ روزه خود به ایران را منتشر می کنم.

وی گفت: گزارش نهایی این سفر و بررسی‌های انجام شده در نشست سپتامبر شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود.

این گزارشگر ویژه گفت: در این سفر با تعدادی از نمایندگان دولت و اعضای آن، نمایندگان بخش بهداشت و سلامت، خیرین، نمایندگان نهادهای مدنی، کنش‌گران حقوق بشر، کسب و کار و.. جلساتی داشتم.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها از سال ۲۰۱۸ تاثیرات بسیار منفی بر اقتصاد ایران داشته است.

دوهان تاکید کرد: این تحریم‌ها مخرب‌ترین تاثیرها را روی قشرهای آسیب پذیر، کم درآمد، افرادی که بیماری خاص دارند، زنان سرپرست خانوار، مهاجران و سالمندان داشته است.

این گزارشگر ویژه تاکید کرد: معتقدم که تحریم‌های یک جانبه، اولیه و ثانویه و تهدید به اعمال تحریم‌ها، همه این‌ها بحث وضعیت حقوق بشر را در ایران به خطر انداخته است. ورود دارو به ایران به دلیل تحریم‌های ثانویه با مشکلاتی روبرو است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: از کشورهایی که اقدام به اعمال تحریم‌های یک جانبه کرده‌اند از جمله آمریکا می‌خواهم که این تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را بردارند چرا که بر اساس حقوق بین الملل قابل توجیه نیست به خصوص در مورد تجارت، انتقال پول و همچنین مسائل مربوط به زیر ساخت ها مانند تهیه غذا، دارو، بهداشت، مسائل انسانی و …

وی تاکید کرد: از دولت‌ها می‌خواهیم که درآمدهای بلوکه شده ایران را آزاد کنند که دولت ایران بتواند به تعهدات خود در زمینه حقو ق بشرعمل کند.

به دولت‌ها و شرکت‌ها توصیه می‌کنم که تبعیت افراطی از تحریم‌های یکجانبه را متوقف کنند و مسائل انسانی را در نظر بگیرند به خصوص در زمینه غذا و دارو.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایران به تعهدات خود در مورد حقوق بشر اقدام کند!!!!!!!!!!! اینا چه نفهمهایی هستن اتفاقا اگه چول دست اینا باشه تمام تلاششون رو برای تحدید آزادی بکار می گیرن