کد مطلب: ۱۶۲۵۷۹

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از چهار طرح سبز در وزارت علوم

40 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از چهار طرح سبز در وزارت علوم

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: 40 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از چهار طرح سبز و دوستدار محیط زیست به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شده است.

محمدرضا واعظ مهدوی روز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش عالی در حوزه مدیریت سبز افزود: با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 25 میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های سبز اختصاص یافت و بعد از آن مجلس شورای اسلامی نیز مبلغ 15 میلیارد تومان دیگر به آن اضافه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار کرد: این اعتبار برای چهار طرح جمع‌آوری آب باران، انرژی خورشیدی، تصفیه فاضلاب و اصلاح موتورخانه‌ها اختصاص یافته است.

وی گفت: زمانی مدیران وقت فکر می‌کردند با چند برابر کردن قیمت حامل‌های انرژی اصلاح ساختار صورت می‌گیرد، در واقع وعده داده بودند که با اجرای آن ترافیک حل می‌شود، آلودگی هوا کاهش می‌یابد و اجرای طرح‌های عمرانی شتاب می‌گیرد، اما هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشد چون زیرساخت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: اگر قرار بود با آزاد کردن قیمت‌ها مشکلات حل شود، پس زمان قاجار باید دوره اوج کشور می‌بود، این تصورات غلط گاهی منجر به گرفتن تصمیمات غلط نیز می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه بزرگی که سعی کردیم به آن برسیم این بود که در کشور ساختار ایجاد کنیم و بر اساس آن چهار هدف جمع‌آوری اب باران، انرژی خورشیدی، تصفیه فاضلاب و اصلاح موتورخانه‌ها را تعیین کردیم که برای اجرای آنها مبلغ 40 میلیارد تومان هم اعتبار به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داده شد.

واعظ مهدوی ادامه داد: بر این اساس ستادهایی تشکیل شد و اکنون تعدادی از واحدهای دانشگاهی در استان‌هایی مانند اصفهان، کاشان، یزد و بیرجند در این زمینه فعال هستند و با شتاب خوبی پیش می‌روند؛ این چهار هدف در برخی از دانشگاه‌ها قابل الگوبرداری است و نمایشگاه مدیریت سبز نیز نشان‌دهنده دستاوردهای ارزنده در این زمینه است.

وی اظهار کرد: وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌اند و مجموعه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که مدل ملی ارزیابی واحدهای سبز را در کشور داریم که امیدواریم سال آینده بتوانیم جایزه مدیریت سبز را به دانشگاه‌های کشور بدهیم و حتی یک گام فراتر اینکه بتوانیم در این زمینه جوایز جهانی به دست آوریم چون پتانسیل آن در کشور وجود دارد.

دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش عالی در حوزه مدیریت سبز با حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز به کار کرد، در این نمایشگاه ٣٨ دانشگاه و مرکز پژوهشی آخرین دستاوردهای خود در حوزه مدیریت سبز را به نمایش گذاشته اند که از امروز ١٥ مهر تا ١٨ مهر ماه در محل سازمان برنامه و بودجه برپا است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.