کد مطلب: ۱۵۵۲۰۹

مدیرعامل فارابی اعلام کرد:

شیوه اعطای تسهیلات به پروژه‌های سینمایی تغییر می‌کند

شیوه اعطای تسهیلات به پروژه‌های سینمایی تغییر می‌کند

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از اجرای شیوه جدید پرداخت تسهیلات در دولت دوازدهم خبر داد.

علیرضا تابش اعلام کرد: به منظور افزایش میزان تعداد وام‌گیرنده و شفافیت در نحوه حمایت‌ها و توسعه آن و نیز تغییر شیوه‌های پرداخت تسهیلات به پروژه‌های سینمایی حرفه‌ای، این شیوه از نیمه دوم سال جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل بنیاد فارابی تأکید کرد: برای اجرای شیوه نامه جدید اعطای تسهیلات به پروژه‌های سینمایی حرفه‌ای هم اینک در مرحله عقد تفاهمنامه با صندوق اعتباری هنر هستیم که به زودی جزئیات بیشتر آن نیز منتشر خواهد شد.

تابش تصریح کرد: این تسهیلات از طریق صندوق اعتباری هنر و به فیلم‌های دارای پروانه ساخت مورد تایید و با معرفی بنیاد سینمایی فارابی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم بنیاد سینمایی فارابی از محل اعتبارات خود، از ۱۵۳ پروژه سینمای حرفه‌ای در قالب تسهیلات حمایت کرده است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر اینکه تامین مالی پروژه‌های سینمایی صرفا از طریق حمایت‌های سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی امکان‌پذیر نیست، گفت: در تجدید ساختار بنیاد سینمایی فارابی، مدیریت تامین منابع و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی خواهد شد و با همین هدف طی چند ماه اخیر «ستاد اقتصادی سینمای ایران» تشکیل و جلسات منظم در این حوزه برگزار شده است.

وی با اشاره به مذاکرات رئیس سازمان سینمایی با چند تن از مدیران عامل بانک‌ها در خصوص مشارکت هر چه بیشتر سیستم بانکی در حمایت از تولید سینما و توسعه زیرساخت‌های سینمایی و حمایت از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی، گفت: در این جلسات که مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و کارشناسان اقتصادی حضور داشته‌اند شیوه‌های همکاری هر چه بیشتر سیستم بانکی و سرمایه‌ای کشور در تعامل با سینمای ایران بررسی شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.