کد مطلب: ۷۹۳۳۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعطای وام هنگفت صندوق بین‌المللی پول به اوکراین

اعطای وام هنگفت صندوق بین‌المللی پول به اوکراین

صندوق بین المللی پول بزرگ‌ترین وامی که تاکنون به یک کشور درگیر جنگی تمام‌عیار اعطا کرده را به اوکراین داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد با پرداخت وام ۱۵.۶ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرده است. این رقم بخشی از کمک ۱۱۵ میلیارد دلاری بین‌المللی به منظور تامین نیازهای فوری این کشور در جنگ با روسیه است.

در همین رابطه گیتا گوپنات معاون صندوق بین‌المللی پول روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: تهاجم روسیه به اوکراین همچنان تاثیر اقتصادی و اجتماعی مخربی دارد.

گوپتات اعلام کرد: مقام‌های اوکراین توانسته‌اند ثبات کلی مالی و اقتصاد کلان را حفظ کنند که این مساله به دلیل سیاستگزاری ماهرانه و حمایت قابل توجه خارجی حاصل شده است.

این بزرگ‌ترین وامی است که صندوق بین‌المللی پول به یک کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار و گسترده اعطا می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، از تصمیم صندوق بین‌المللی پول استقبال کرد و گفت: این یک کمک مهم به مبارزه ما با تهاجم روسیه است.

انتظار می‌رود که وام جدید صندوق بین‌المللی پول باعث شود شرکا و کمک‌کننده‌های بین‌المللی از جمله بانک جهانی نیز کمک‌های بیشتری به اوکراین ارائه دهند.

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت که وام جدید به اوکراین بخشی از یک بسته کمک ۱۱۵ میلیارد دلاری است که بر اساس آن کشورهای مختلف ۸۰ میلیارد دلار کمک مالی و وام خواهند داد و ۲۰ میلیارد دلار دیگر در قالب بخشودگی بدهی‌های اوکراین خواهد بود.

در همین حال، دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین چندی پیش گفته بود که از ابتدای سال ۲۰۲۳ اوکراین حدود پنج میلیارد دلار از اتحادیه اروپا و بیش از دو میلیارد دلار از امریکا کمک دریافت کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.