کد مطلب: ۲۰۶۸۴۶

اعلام میانگین بهره بانکی برای صادرکنندگان

اعلام میانگین بهره بانکی برای صادرکنندگان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، میانگین نرخ بهره صادرات را رقمی معادل ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، میانگین نرخ بهره صادرات را رقمی معادل ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی صالح‌آبادی صبح امروز در همایش منابع مالی صادرات، به ارائه توضیحاتی درباره حمایت‌های بانکی از صادرکنندگان پرداخت و گفت: منابع مالی صادرات یا از طریق بخش‌های خارجی یا منابع بانکی داخل و سپرده‌های بانکی تامین می‌شود، بخشی از این رقم نیز از طریق صندوق توسعه ملی که منبع بسیار مهمی در این بخش به‌شمار می‌رود، تهیه می‌شود. برهمین اساس با توجه به نرخ سود بانکی و سود صندوق توسعه درنهایت به‌طور میانگین رقمی حدود ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد سود برای صادرکنندگان لحاظ می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: البته بحثی درباره تخفیف در نرخ سود مطرح است که این موضوع براساس صلاحدید و اعلام سازمان توسعه تجارت در دستور کار قرار می‌گیرد. البته راه‌های دیگری نیز برای تامین منابع مالی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خریداری خطوط مالی در کشورهای مختلف اشاره کرد.

صالح‌مدیرعامل بانک توسعه صادرات، میانگین نرخ بهره صادرات را رقمی معادل ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد اعلام کرد.آبادی با بیان اینکه یک خط اعتباری پنج میلیون یورویی در ارمنستان، یک خط ۱۰ میلیون یورویی در روسیه و یک خط ۱۸ میلیون یورویی در عراق ایجاد شده، متذکر شد: بانک‌هایی در کشورهای فرانسه، اسپانیا، عمان، نیجریه و کوبا نیز در دستور کار ما قرار دارند.

وی همچنین به خطوط اعتباری بلندمدت ایجاد شده اشاره کرد و گفت: فاینانسی بلندمدت برای کره جنوبی به ارزش ۸ میلیارد یورو، چین ۱۰ میلیارد یورو، اتریش ۱ میلیارد یورو و روسیه با سقف نامحدود در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین به بحث کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی از محل منابع بانکی اشاره کرد و تاکید کرد: این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم. البته برای ارتقای جایگاه بانک توسعه صادرات لازم است که حمایت بیشتری از این بانک صورت بگیرد و یا مواردی مانند بازنگری مقررات بانکداری داخلی یا پوشش نیازهای احتمالی و معافیت مالیات و سود سهام دولت عملیاتی شود.

وی همچنین اظهار کرد: هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۳۵ در سال گذشته به ما بودجه اختصاص یافت که این رقم در سال آینده ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و خواسته ما این است که به بانک‌های توسعه‌ای متفاوت بانک‌های تجاری نگاه شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.