خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۶۳۰۱

لایحه اجازه مادر برای افتتاح حساب به نام فرزند به کجا رسید؟

لایحه اجازه مادر برای افتتاح حساب به نام فرزند به کجا رسید؟

هیات وزیران در جلسه امروز خود، با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مورد « اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس لایحه مصوب هیات وزیران که با هدف کلان حمایت از نقش و جایگاه مادری و منافع عالیه کودکان و مرتفع کردن محدودیت قانونی پدید آمده برای مادران در افتتاح انواع حساب‌های بانکی برای اطفال و برداشت از آن تهیه و تدوین شده، مادر می‌تواند به نام فرزند صغیر خود حساب‌های بانکی افتتاح کند. حق برداشت از این حساب‌ها نیز تا رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال تمام شمسی فقط با مادر است.

همچنین با تصویب دولت، میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه‌روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفه آموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید در سال ۱۴۰۰ تعیین شد.

پرداخت کمک هزینه فوق از محل اعتبارات مصوب سازمان بهزیستی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و سایر منابع، با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین خواهد شد.

همچنین سازمان بهزیستی کشور مجاز است با در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارایه‌ شده در مراکز مندرج در این مصوبه و با توجه به سقف اعتبارات مصوب مربوط، نسبت به پرداخت یارانه بر اساس درجه‌‏بندی مراکز منطبق با ضوابط مربوط و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولیت، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن شدید و خیلی شدید اقدام کند.

همچنین هیات وزیران در راستای تأکید جدی دولت دوازدهم بر ضرورت ایجاد «سازمان مهاجران اتباع خارجی» با توجه به انجام آسیب‌شناسی و بررسی‌های صورت گرفته و به منظور تسریع در فرایند تصویب لایحه تشکیل سازمان مذکور تا قبل از پایان این دولت، از مجلس شورای اسلامی خواست تا بررسی و رسیدگی به لایحه یاد شده را در اولویت قرار دهد.

منبع: فارس

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.