کد مطلب: ۱۴۸۶۱۶

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

افتتاح واحد کنسانتره شرکت احیاء سپاهان

افتتاح واحد کنسانتره شرکت احیاء سپاهان

طرح توسعه‌ای تولید 800 هزار تن کنسانتره شرکت احیاء سپاهان در منطقه سنگان خواف با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت و از پروژه 2.5 میلیون تنی تولید کنسانتره شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی در این منطقه نیز بازدید شد.

طرح توسعه‌ای شرکت احیاء سپاهان که ظرفیت تولید سالیانه 800 هزار تن کنسانتره را دارد از خرداد ماه 95 آغاز شد و برای افتتاح آن 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و در مجموع یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت و در مجموع برای 150 نفر اشتغال مستقيم به وجود خواهد آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جایگزین شدن تولید کنسانتره سنگ آهن به جای خام‌فروشی مواد معدنی، مهم‌ترین شاخصه این طرح خواهد بود. 60 درصد سهام این طرح متعلق به شرکت نگین معادن احیاء سپاهان است.

طرح توسعه شرکت احیاء سپاهان که هم‌اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با زیربنای دو هزار مترمربع راه اندازی شده است.

ماشین‌آلات طرح از کشورهایی مانند اسپانیا، چین، ترکیه و سوئد تامین شده است.

این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های کنسانتره در بخش ایجاد راه‌آهن و حمل ریلی گام بسیار بزرگی در منطقه سنگان انجام داده است و با ایجاد بیش از 12 کیلومتر خط ریل فرعی و ایستگاه اختصاصی نقش بسزایی در تسهیل حمل ریلی محصولات سنگ آهن، کنسانتره و گندله در کل منطقه سنگان خواهد داشت.

در ادامه این سفر کاری پروژه 2.5 میلیون تنی تولید کنسانتره شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی در منطقه سنگان خواف توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بازدید قرار گرفت.

پیش‌بینی می‌شود که پروژه شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی تا شهریور ماه 96 راه‌اندازی و افتتاح شود که میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای آن 359 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 48 میلیون یوان سرمایه‌گذاری ارزی است و پس از افتتاح برای 550 نفر به صورت مستقیم اشتغال به وجود می‌آورد. این پروژه هم‌اکنون 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مشاور طرح شرکت ارکان تدبیر صنایع است و کنسرسیوم فام سنگان پیمانکاری آن را بر عهده دارد.

میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده این طرح تاکنون به صورت یک هزار و 877 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و یک هزار و 125 میلیون یوان سرمایه‌گذاری ارزی بوده است.

ماشین‌آلات مورد نیاز طرح از کشورهایی مانند آلمان، چین تأمین شده است و برخی از دستگاه ها نیز ساخت داخل کشور هستند.

این طرح در زمینی به مساحت 32 هکتار و با زیربنای 15 هکتار احداث شده است و گاز مورد نیازش را از ایستگاه خواف تامین می کند.

60 درصد سهام شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی و 40 درصد باقیمانده متعلق به صندوق بازنشستگی بانک‌ها است.

930 میلیون یوان به صورت یوزانس معادل چهار هزار و 400 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات برای تکمیل و راه‌اندازی طرح در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.