کد مطلب: ۴۱۶۸۷۸

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

ادامه افت دلار و طلا در اولین روز از معاملات هفتگی

ادامه افت دلار و طلا در اولین روز از معاملات هفتگی

در اولین روز از معاملات هفتگی پس از انتشار خبر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری، شاخص دلار و قیمت جهانی طلا با افت مواجه شدند.

با انتشار خبر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری میان واشینگتن و پکن، در اولین روز از معاملات هفتگی، یوان چین و دلار استرالیا به بالاترین سطح چهار ماه گذشته رسیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌دنبال پیروزی بوریس جانسون در انتخابات عمومی بریتانیا، پوند انگلیس هم قوی باقی ماند و با 0.2 درصد رشد به 1.3353 دلار رسید.

هر دلار آمریکا امروز به‌ازی 7.0026 یوان چین مبادله شد و هر یورو با 0.5 درصد رشد به 1.1126 دلار رسید.

هنوز هیچ توافقی به‌شکل رسمی میان رهبران دو کشور امضا نشده و تحلیلگران بر این باورند که سرمایه‌گذاران باید جزئیات این توافق را مطالعه کنند.

روند مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان همچنین تقاضا برای دارایی‌های امن را کمتر کرده است. قیمت هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه با 0.1 درصد افت به هزار و 473 دلار و 88 سنت رسید.

روز جمعه پس از انتشار خبر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری از سوی مقامات آمریکایی، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری ایالات متحده اعلام کرد: صادرات این کشور به چین در دو سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت و مقامات در حال تصمیم‌گیری برای امضای توافقنامه هستند.

همچنین تعرفه‌های 25 درصدی که پیش‌تر بر کالاهای چینی اعمال شده، باقی خواهد ماند اما واشینگتن در نظر دارد، تعرفه‌های بیشتری که قرار بود 15 دسامبر (روز گذشته) اعمال شود را به دلیل دستیابی به این توافق اجرا نکند.

به‌گفته دو سیاستگذار در فدرال‌رزرو آمریکا، اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد و به‌نظر می‌رسد این وضعیت در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

در نشست دو روزه فدرال‌رزرو که هفته گذشته برگزار شد، بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره ثابت باقی بماند. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون فدرال‌رزرو در سه نوبت نرخ بهره را کاهش داده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.