کد مطلب: ۴۸۴۸۳۲

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد:

افت دوباره شاخص بورس بعید است

افت دوباره شاخص بورس بعید است

هفته گذشته برای دومین هفته پی در پی بازدهی بورس مثبت شد. اما آیا این روند در هفته جدید ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته برای دومین هفته پی در پی بازدهی بورس مثبت شد. اما آیا این روند در هفته جدید ادامه خواهد یافت؟

مهدی دلبری، یک کارشناس بازار سرمایه به اصلاح و افت شاخص بورس در مرداد و شهریورماه اشاره کرد و به ایرنا گفت: در کوتاه‌مدت به دلیل افزایش قیمت دلار، وجود آرامش در قیمت‌های جهانی و احتمال انتشار گزارش مثبت شرکت‌ها در مهر و آبان ماه، انتظار تکرار روند نزولی دو ماه گذشته در بازار وجود ندارد.

دلبری پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس را اینگونه بیان کرد: پیش‌بینی برای معاملات بازار در بلندمدت کمی دشوار است، قانونی در بازار مالی وجود دارد که براساس آن نمی‌توان رفتار بازندگان و برندگان در بازار را مورد پیش‌بینی قرار داد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت ثبات نرخ دلار در قیمت‌های کنونی، سود شرکت‌ها در شش ماه دوم سال با افزایش همراه می‌شوند، اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد شرایط پایدار در کرونا و ثبات قیمت‌های جهانی، حجم معاملات در بازار بهبود یابد و در کنار آن قیمت سهام با جذابیت همراه شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از زمان شروع ریزش بازار در مرداد ماه، حدود ۲۵ درصد از قیمت سهام در بازار اصلاح داشت، از طرف دیگر قیمت دلار با افزایش حدود ۳۵ درصدی همراه شد که به نسبت می‌توان امیدوار بود در ۶ ماه دوم سال شرایط بهتری را در بازار شاهد باشیم.

برای مشاهده پیش‌بینی‌های بیشتر گزارش 10 پیش‌بینی کارشناسان از آینده بورس را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    من 300 میلیون خرداد داشتم100 میلیون طلا خریدم شده 200 میلیون خورده ای
    100 دلار خریدم شده 160 میلیون
    100 میلیون سهام خریدم شده حدود 60 میلیون
    بازنده اصلی باز بورسه و فقط
    دوستم 100 میلیون کود حیوانی پهن و پشکل خریده الان 250 میلیون ازش می خواهند!

    • ناشناس

      اون صد میلیونی که خریدی برای کسی بوده که بیست میلیون خریده بوده . رسماً همه داریم از هم می‌خریم و به هم میفروشیم و حس نبوغ در علم اقتصاد داریم. اونیکه جهش کرده میگه رو سودم ، اونی هم سوخت داده ، نقد می‌کنه و فحش میده. به هیچ بالا بودی خوشبین نباشیم که عینا داریم نقدینگی دمیده شده دولت رو جابجا و از این جیب به اون جیب میکنیم . یکی بیشتر ، یکی کمتر . نابغه ‌ای وجود نداره.

  • ناشناس

    تا حالا كه افت پشت سر پشت

  • ناشناس

    وقتی بورس رو خراب کردن مردم پولشونو بردن واسه خرید دلار و طلا و این باعث گرونی همه کالاها شد وبه فلاکت رسیدن فقرا

  • حسین

    بازار بر میگرده به کوری چشم دلاری ها

  • ناشناس

    فردا نظاره گر عروسی حقوقی ها و پارو کردن سهام ملت صف نشین در منفی ۵ باشید

  • ناشناس

    کدوم اصلاح برادر من .چرا روز روشن دروغ میگین .بورس ریزش وحشتناک داشته شما دم از اصلاح میزنید .اون هم ٢٥ درصد .تجارت نیوز اینبار لطفا پخش کنید

  • ناشناس

    دوستان عزیز که قصد سرمایه گذاری مطمئن دارید سهم صبا رو بررسی کنید مطمئن ،بنیادی،زیر مجموعه شستا

  • ناشناس

    پس اگه افت بعیده چرا اون روزها که سبزه کارگزاری فارابی, سهام عدالت نمیفروشه به خدای احد, واحد دوماه خورده ای فولاد مس شتران خلیج فارس فایرا نیرو ترانس مارون زده توصف معامله ونمیفروشه

  • ناشناس

    چقد دروغ چقد خسته شدیم بخدا دیگه الان سه ماه شصت, درصد, فروختم کارگزاری اصلا نمیفروشه سهام عدالت لعنت خدا, به اونایی که اذیتمون میکنن ماکه خدارو, داریم فقط

  • ناشناس

    اگه این اقایونی که فقط فکر میکنن حالیشون و عشق بیان اصطلاح دارن مثلا روز سبز و روز قرمز و مشکی و کوفت وزهر مار …نذارید هرکسی به این اصطلاح های چرند عین گلد کوئست سر کارتون بذاره .حداقل دو سه تا کتاب بخونید تا نشید باعث خنده ی دیگران….اینو واسه افرادی گفتم که میان میگن انشالا سبز انشالا فلان…واقعا که