کد مطلب: ۴۰۰۲۵۱

تاثیر حملات نفتی بر طلا فروکش کرد / افت فلز زرد در آستانه نشست فدرال‌رزرو

تاثیر حملات نفتی بر طلا فروکش کرد / افت فلز زرد در آستانه نشست فدرال‌رزرو

قیمت جهانی طلا که به دنبال تشدید ناآرامی‌ها در خاورمیانه روز گذشته به بیش از هزار و 500 دلار رسیده بود، در معاملات امروز روند کاهشی به خود گرفت.

قیمت طلا که روز گذشته و به دنبال حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان، با رشد یک درصدی مواجه شده بود، در معاملات امروز بار دیگر به کمتر از هزار و 500 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه به هزار و 497 دلار و 26 سنت رسید.

نگرانی‌ها از اختلال عرضه پس از حمله به مجموعه پالایشگاهی و میدان نفتی در آرامکو موجب افت پنج درصدی عرضه جهانی شده است. به این ترتیب، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه ترغیب سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن را به دنبال داشته است.

در عین حال، نشست دو روزه فدرال‌رزرو امروز و فردا برگزار می‌شود. بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه جولای تصمیم گرفت، نرخ بهره را از 2 به 2.25 درصد کاهش دهد. تحلیلگران پیش‌بینی ‌می‌کنند که در نشست پیش رو، فدرال‌رزرو بار دیگر نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش دهد.

روند کاهش نرخ بهره در آمریکا، بانک‌های مرکزی در سایر نقاط جهان را هم تحت فشار قرار داده تا از سیاست‌های انبساطی آمریکا و اروپا پیروی کنند. نشست بانک مرکزی ژاپن روز پنج‌شنبه و نشست بانک‌های مرکزی برزیل، آفریقای جنوبی، نروژ، سوئیس و انگلیس هم در هفته جاری برگزار خواهد شد.

کاهش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی جهان، سیگنال مهمی برای بازار طلا به‌شمار می‌رود.

از دیگر عواملی که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در آینده داشته باشد، ادامه تنش‌های تجاری میان واشینگتن و پکن است. سرمایه‌گذاران در حال حاضر تمرکز زیادی بر مناقشات تجاری میان دو کشور دارند. هیات‌های مذاکره‌کننده آمریکایی و چینی قرار است مذاکرات خود را برای حل‌وفصل اختلافات تجاری در ماه اکتبر از سر بگیرند.

آخرین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت هم نشان می‌دهد که اکثریت این گروه همچنان به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوشبین هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.