کد مطلب: ۴۴۱۴۶۲

افت یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز / نشست اوپک‌پلاس چه زمانی برگزار می‌شود؟

افت یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز / نشست اوپک‌پلاس چه زمانی برگزار می‌شود؟

در اولین روز از معاملات هفتگی، قیمت نفت که به بیش از ۳۴ دلار رسیده بود، به‌دلیل به‌تعویق افتادن رایزنی روسیه و عربستان با افت یک دلاری مواجه شد.

قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفتگی با افت یک دلاری مواجه شد که از مهم‌ترین دلایل آن به‌تعویق افتادن رایزنی کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش تولید بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که افزایش امیدها به حصول توافق، موجب شد در معاملات روز جمعه، قیمت نفت بار دیگر به بیش از ۳۰ دلار برسد.

پیش‌تر اعلام شده بود که این جلسه امروز، دوشنبه به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود، اما خبرگزاری رویترز از تعویق احتمالی آن به‌دلیل مذاکرات بیشتر درباره کاهش تولید خبر داد.

گفته شده این جلسه در نهم آوریل (پنج‌شنبه) برگزار خواهد شد.

هر بشکه نفت خام برنت در ساعات ابتدایی معاملات امروز به ۳۰ دلار کاهش یافت اما ساعاتی بعد به حدود ۳۳٫۵۷ دلار بازگشت.

همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت روز دوشنبه با قیمت ۲۷٫۵۲ دلار معامله شد.

کاهش چشمگیر تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ، قیمت‌های نفت در تمام نقاط جهان را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. در عین حال شروع جنگ نفتی عربستان در واکنش به مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید، به سقوط قیمت نفت دامن زد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تولیدکنندگان نمی‌توانند نسبت به کاهش‌های عمیق متعهد باشند و احتمالا روند نزولی قیمت نفت ادامه خواهد یافت.

به‌گفته تحلیلگران در موسسه گلدمن سَکس نیز حتی اگر توافقی حاصل شود، هماهنگی‌های مورد نیاز برای اجرای توافق با تاخیر و به‌تدریج انجام می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی اعلام کرده، در صورت لزوم برای حمایت از صنعت نفت ایالات متحده، تعرفه‌هایی را برای واردات نفت خام اعمال خواهد کرد.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی نیز گفته است: حتی در صورت کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه، ذخایر نفت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، با افزایش حدودا ۱۵ میلیون بشکه در روز مواجه خواهد شد.

در حال حاضر، بسیاری از تحلیلگران، ورشکستگی صنایع نفت در کشورهای مختلف جهان به‌ویژه صنعت شیل آمریکا را به‌دلیل افزایش عرضه در بازار پیش‌بینی کرده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.