کد مطلب: ۱۶۹۰۰۱

افت ۶۱ واحدی شاخص بورس

افت ۶۱ واحدی شاخص بورس

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته شاخص کل ۶۱ واحد افت کرد و قیمت سهم‌ها در تعداد زیادی از گروه‌ها روند رو به کاهشی را تجربه کردند.

امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۱ واحد افت کرد و به رقم ۸۷ هزار ۸۴۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۳۶ واحد تا رقم ۱۷ هزار و ۵۷۹ پایین آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علاوه بر این شاخص آزاد شناور با افت ۴۹ واحد تا رقم ۹۴ هزار و ۷۴۰ پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۶ و ۲۲۱ واحد افت کردند.

از جمله نمادهای تاثیرگذار روی دماسنج بازار سرمایه می‌توان به ماشین‌سازی اراک، ملی صنایع مس ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران نام برد که هر یک به ترتیب ۴۹، ۴۶ و ۳۸ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل، بانک ملت، پتروشیمی جم و گروه مپنا هر یک به ترتیب ۴۵، ۴۴ و ۳۵ واحد تاثیر افزاینده روی دماسنج بازار داشتند.

در دادوستدهای سومین روز تالار شیشه‌ای ارزش معاملات به رقم ۱۲۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۹۰۹ نوبت دادوستد بود.

امروز روند قیمتی در اکثر گروه‌ها رو به کاهش بود و تعداد زیادی از نمادهای خودرویی و فلزی در قیمت پایانی روند رو به کاهشی را تجربه کردند.

آیفکس نیز امروز حدود ۴ واحد افت کرد و به رقم ۹۶۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۹۴ نوبت دادوستد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.