کد مطلب: ۳۹۹۷۰۶

افت ۲.۱ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

افت 2.1 درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

قیمت نفت برنت در هفته‌ای که گذشت با افت 2.1 درصدی مواجه شد. این بیشترین افت هفتگی بازار نفت طی پنج هفته گذشته محسوب می‌شود.

در اولین روز از معاملات هفته گذشته، روز دوشنبه، پس از آنکه یک مقام سعودی اعلام کرد، تصمیم عربستان مبنی بر تغییر وزیر انرژی این کشور هیچ تاثیری بر سیاست‌های اوپک ندارد، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز در معاملات این روز، هر بشکه نفت خام برنت با هفت سنت افزایش به ۶۱٫۶۱ دلار رسید.

در عین حال، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی هفته گذشته اعلام کرد که اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک به اجرای توافق کاهش تولید و ایجاد تعادل در بازار پایبند هستند.

روز سه‌شنبه نیز بهای نفت با رشد 0.4 درصدی به 62.75 دلار به ازای هر بشکه رسید.

علی‌رغم افزایش امیدها برای کاهش بیشترِ تولید از سوی اوپک‌پلاس، گزارش‌ها نشان می‌دهد تولید نفت روسیه در ماه آگوست فراتر از سهمیه توافق‌شده این کشور بوده است.

این گروه توافق کرده‌اند که تولید نفت خود را تا ماه مارس 2020 روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

در معاملات روز چهارشنبه با انتشار داده‌ها از سوی موسسه نفت آمریکا مبنی بر کاهش 7.2 میلیون بشکه‌ای ذخایر این کشور، ق یمت نفت افزایش یافت و به 62.81 دلار به ازای هر بشکه رسید.

در معاملات روز پنج‌شنبه بازار نفت روند نزولی به خود گرفت و طلای سیاه به کمتر از 60 دلار -58.90 دلار- رسید. با این حال در ساعات پایانی معاملات بار دیگر به کانال 60 دلار بازگشت.

به گفته تحلیلگران، نگرانی‌ها درباره آهسته شدن رشد اقتصادی جهان بیش از کاهش تنش‌های تجاری مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و این مساله کاهش قیمت نفت و افت هفتگی را به دنبال داشته است.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با قیمت 60.22 دلار معامله شد.

در هفته‌ای که گذشت نفت خام برنت با افت 2.1 درصدی مواجه شد که اولین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته محسوب می‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.