کد مطلب: ۱۶۷۲۶۵

افزایش اعتبار صندوق ضمانت صنایع کوچک

افزایش اعتبار صندوق ضمانت صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از افزایش اعتبار این صندوق در سال آینده تا ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از افزایش اعتبار این صندوق در سال آینده تا ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسین مقیسه، در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به افزایش عملکرد صندوق در نیمه ابتدای امسال، گفت: در سال گذشته ۱۸۲ واحد کوچک صنعتی در قالب ضمانت‌نامه بانکی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: از این میزان تسهیلات پرداخت شده ۴۰ درصد مربوط به سرمایه در گردش واحدها، ۳۸ درصد طرح‌های ایجاد و ۱۶ درصد طرح‌های توسعه‌ای بوده است که این ارقام نشان می‌دهد در سال‌های گذشته تولیدکنندگان در فضای اقتصادی کشور فعال‌تر شدند.

مقیسه با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته عملکرد صندوق از مجموع عملکرد آن از ابتدای تاسیس بیشتر بوده است، اظهار کرد: در ابتدا صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه اسمی آغاز به کار کرد که از این مقدار ۳۸ میلیارد فقط پرداخت شد اما در یک‌ونیم سال گذشته تاکنون ۷۵ میلیارد تومان صندوق افزایش سرمایه داشته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در ادامه با بیان این‌که به‌زودی منابعی از طریق حساب‌های ذخیره ارزی به این صندوق تزریق خواهده شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سال آینده ۱۰۰ میلیون دلار تزریق خواهد شد که توان اعتباری آن را به شدت افزایش می‌دهد.

وی در خصوص محل تامین این پول، گفت: رقم اعلام شده به این صندوق قرار است از محل تسویه حساب‌های ذخیره ارزی یعنی بازگشت وام‌های پرداخت شده تامین شود که در نهایت به حساب صندوق واریز خواهد شد.

مقیسه با اشاره به نحوه صدور ضمانت‌نامه برای دریافت تسهیلات، گفت: این صندوق بنا بر تعریف وظیفه‌ای که برای آن شده است اقدام به پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک صنعتی و واحدهای صنفی تولیدی دارای مجوز از اتحادیه‌ها تا سقف سه میلیارد تومان خواهد کرد که اولویت پرداخت عموما با واحدهایی است که عملکرد صادراتی دارند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.