کد مطلب: ۶۳۵۷۴۱

افزایش تعداد دوربین‌های جاده‌ای برای سفرهای نوروز

افزایش تعداد دوربین‌های جاده‌ای برای سفرهای نوروز

مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش نصب دوربین‌های ثبت تخلف به منظور نظارت بهتر بر جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همه امکانات و فعالان سازمان راهداری برای خدمات دهی به مسافران در ایام سفر‌های نوروزی آماده شدند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر دو هزار دوربین شامل دوربین‌های تردد شمار، پلاک خوان، نظارتی و … در طول راه‌های مواصلاتی کشور نصب شده است، گفت: این دوربین‌ها روزانه بیش از ۸ میلیون پلاک ثبت می‌کنند، ولی در برخی موارد پلاک‌های تکراری ثبت می‌شوند، یعنی یک ماشین توسط چند دوربین در مسیر خوانده می‌شود و لذا ثبت این ۸ میلیون پلاک به مفهوم ۸ میلیون تردد نیست.

تیموری در ادامه افزود: طول راه‌های مواصلاتی تحت نظارت و نگهداری وزارت راه و سازمان راهداری ۲۰۰ و ۲۱ هزار کیلومتر است، ولی از این میزان ۳۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شریان‌های اصلی هستند که حدود ۸۰ درصد جابجایی کالا و مسافر را پوشش می‌دهند. این راه‌ها مجهز به دوربین هستند و این ۳۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر تقریبا ۸۰ درصد جا به جایی کالا و مسافر کشور را پوشش می‌دهد.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده با اعلام اینکه راه‌های مواصلاتی اصلی کشور به دوربین‌های نظارتی مجهز شدند، گفت: راه‌های ترانزیتی و راه‌های پرترافیک که مراکز استان‌ها را بهم متصل می‌کند تقریبا همه به دوربین مجهز شدند و در اولویت‌های بعد شبکه راه‌های روستایی و راه‌های کم اهمیت‌تر به دوبین مجهز خواهند شد.

تیموری کاربرد دوربین‌های جاده‌ای را چند گانه خواند و گفت: اولین کارایی ثبت سرعت لحظه‌ای است که اگر راننده هنگام رسیدن به دوربین، سرعت مجاز را رعایت نکند دوربین تخلف را احراز و پلاک خودرو را ثبت می‌کند.

وی ثبت سرعت متوسط را دومین کارایی دوربین‌های جاده‌ای اعلام کرد و گفت: اگر فردی بیاید به دوربین ما برسد سرعتش را کم کند، اما بعد از دوربین با سرعت مطمئنه حرکت نکند، زمان رسیدن به دوربین بعدی به صورت هوشمند سرعت متوسط بین دو دوربین حساب و اگر سرعت مجاز رعایت نشده باشد، جریمه می‌شود و این دوربین‌ها در کاهش تصادفات و کاهش تلفات موثر است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری سومین استفاده از دوربین‌های جاده‌ای را مواقعی مانند اعمال محدویت‌های هوشمند کرونا اعلام کرد و گفت: پلاک‌هایی که در این ایام ثبت می‌شود با سامانه وزارت بهداشت و سامانه پلیس محترم راهور ناجا تطبیق داده می‌شود و در صورت لزوم اعمال قانون خواهند شد.

تیموری در ادامه افزود: دوربین‌های جاده‌ای ایران در محور‌های شریانی شرایط خوبی دارد و امکانات خوبی در جاده‌ها نصب شده است و به ادعای بنده در بین کشور‌های منطقه، ایران دراین خصوص رتبه اول را دارد، ولی همچنان جا برای پیشرفت و شرایط بهتری هست.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.